Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Diploma d'Especialització en Avaluació i Gestió de Projectes de Cooperació Internacional per al Desenvolupament

Dades generals
Objectius
Objectius Professionals:
La formació aportada en este curs s'orienta al desenrotllament professional en l'àrea de la Cooperació Internacional i de manera específica a la gestió i avaluació de projectes de cooperació al desenrotllament, aplicables des de la identificació de les necessitats, la contextualització en l'escenari internacional en el qual se situen, la concepció de les intervencions i la seua implantació, fins a la consecució dels resultats i objectius previstos en estes, conforme al plantejament metodològic de la gestió del cicle del projecte.
Destinat a l'especialització com a agents i avaluadors de projectes a professionals que treballen en l'àmbit de la Cooperació Internacional en Organitzacions no governamentals, Institucions i organismes públics, Fundacions, i Consultors independents.

Objectius Acadèmics:
- Conéixer de manera teòrica i aplicada el Cicle de l'Avaluació d'un projecte, des de la seua concepció i disseny fins a i l'obtenció de conclusions, recomanacions i aprenentatges, així com la comunicació i devolució de resultats a les entitats implicades.
- Conéixer el disseny, la utilitat i la fi de l'alçament d'una línia de base.
- Saber identificar els agents que participen en una avaluació, les necessitats informatives tant per part de les *ONGD com per part de les agències finançadores, i en ultima instància, amb la finalitat de mesurar els impactes aconseguits, fomentar la transparència i la rendició de comptes a la ciutadania.
- Integrar com a eixos transversals a tot el procés de la Gestió del cicle del projecte, els enfocaments de Drets Humans, Genere i Medi Ambient, i, la seua contribució als ODS.
- Desenrotllar habilitats i ferramentes pràctiques, a través de l'elaboració d'un cas pràctic que es nodrirà paral·lelament dels avanços en els continguts teòrics tractats durant el desenrotllament del curs.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursDiploma d'Especialització
Modalitat:On-line
Preu matrícula 1.500 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció07/10/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició7 ª
Codi títol25222440
Crèdits:30.00 Crèdits ECTS
Horari En línia
Lloc d'imparticióAula Virtual-UV
Eixida professional
- Tècnics en gestió i avaluació de projectes en l'àmbit de la cooperació al desenrotllament. - Professionals de Servicis públics que gestionen polítiques de cooperació. - Consultors externs. - Freelance en l'àmbit de la cooperació. - Personal laboral d'empreses i fundacions amb interés en la responsabilitat social
Direcció
OrganitzadorInstitut Interuniversitari de Desenvolupament Local. IIDL
DireccióAna Sales Ten
Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Eva María Buades Martínez
Consultora social, socia y fundadora de Aliades, Coop. V.
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
El Cicle de l'Avaluació d'un Projecte
 CONCEPTUALITZACIÓ I EVALUABILIDAD DEL PROJECTE
1. Tipus, objectius de l'avaluació i funcions de l'avaluació
2. Gestió administrativa de l'avaluació, termes de referència i, selecció proposada per l'equip avaluador.
3. Teoria del canvi. Evaluabilidad del projecte. La línia de base

DISSENY METODOLÒGIC DE L'AVALUACIÓ
4. Criteris de l'avaluació
5. Fases (o cicle) de l'avaluació
6. Identificació necessitats informatives
7. Identificació Stakeholders o informants clau
8. Tècniques i eines per a l'avaluació
9. Disseny metodològic. Pla d'Avaluació.

ANÀLISI I EMISSIÓ D'INFORMES
10. Sistematització de la informació. Anàlisi i interpretació de dades
11. Elaboració informe d'avaluació
12. Conclusions, lliçons apreses, recomanacions
13. Difusió i socialització de resultats

TRANSVERSALIZACIÓN ENFOCAMENTS
14. Transversalización enfocament de gènere en l'avaluació.
15. Transversalización enfocament de medi ambient en l'avaluació
16. La figura de la persona avaluadora local
 
Fonaments de l'Avaluació i Gestió d'un Projecte
 L'ESCENARI DE LA INTERVENCIÓ
1. Contingut i modalitats de la cooperació al desenvolupament
2. Actors i polítiques de la cooperació al desenvolupament
3. L'ajuda oficial al desenvolupament: donants, beneficiaris i prioritats
4. La cooperació espanyola al desenvolupament
5. La cooperació internacional al desenvolupament
6. Desafiaments de la cooperació: l'eficàcia de l'ajuda, la coherència de polítiques de desenvolupament i el paper del sector privat

LA GESTIÓ DEL CICLE DEL PROJECTE
7. Planificació estratègica
8. Criteris d'interés en la identificació per a l'avaluació
9. Elements clau de la formulació i l'elaboració del document del projecte
10. El seguiment i els informes de gestió

ELS ENFOCAMENTS TRANSVERSALS
11. L'enfocament de Drets Humans
12. Els ODS i Agenda 2030
13. Gènere
14. Medi Ambient
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Eva María Buades Martínez Consultora social, socia y fundadora de Aliades, Coop. V.
Isidro Clemente Tamborero Evaluador y socio fundador de Dialoguía, consultoría social.
Raúl De Arriba Bueno Profesor/a Titular de Universidad + info
José Elias Esteve Molto Profesor/a Titular de Universidad + info
José Ricardo Flores Pérez Decano de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de laUniversidad Centroamericana "José Simeón Cañas"
Jesús Javier López Hernández Ingeniero agrónomo, consultor independiente y socio de Aliades, Coop. V.
Paloma Oltra del Cerro Consultora social, socia, fundadora y representante legal de Aliades, Coop. V.
Ana Sales Ten Profesor/a Titular de Universidad + info
José Miguel Soriano del Castillo Catedrático/a de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
La metodologia en línia permet traslladar l'experiència formativa a través de l'Aula Virtual, on l'alumnat i el professorat podran adquirir i intercanviar coneixements independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constituïx com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Les participants disposen d'una clau personalitzada que permet l'accés al curs des de qualsevol ordinador connectat a internet i des de qualsevol navegador web i sistema operatiu. MATERIALS I RECURSOS ADEQUATS L'alumnat té a la seua disposició a l'Aula Virtual tot el material didàctic que compon el programa del curs. A més, comptarà, amb un conjunt de recursos addicionals que permetran al professorat complementar la seua docència: Materials multimèdia, arxius *Powerpoint, arxius PDF, enllaços d'interés, bibliografia, etc. que seran ferramentes de suport per a aprofundir en els coneixements del curs. Durant el desenrotllament de l'activitat formativa, els participants disposaran de diverses ferramentes de comunicació, com els fòrums, els xats i la missatgeria interna. SUPORT PERSONALITZAT L'alumnat està acompanyat pel professorat del curs que li atenen i estan a la seua disposició per a facilitar-li l'aprenentatge. Encara que és el propi alumne el que gestiona el seu temps i planifica el seu ritme d'estudi, tot este equip de suport l'ajudarà al fet que aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia, pla docent i guiant el seu treball diari
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Estudiants amb un Títol oficial espanyol o estranger que done accés a ensenyaments oficials de postgrau, amb interés de treballar com a professionals del camp de la cooperació al desenvolupament.

Persones amb titulació universitària interessades en l'àmbit de la cooperació internacional per al desenvolupament.

Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
Per orde de preinscripció i si se supera el número s'avaluaran els CV dels sol·licitants.
Resultats d'aprenentatge
En finalitzar este curs l'alumnat serà capaç de:
1.Conéixer i distingir els instruments de les polítiques de cooperació al desenrotllament.
2.Comprendre i identificar la xarxa d'actors de la política de cooperació al desenrotllament, tant nacional com internacional, així com els seus principis i prioritats.
3.Analitzar les fortaleses i les limitacions de l'actual sistema de cooperació al desenrotllament i els desafiaments de futur als quals s'enfronta esta política.
4.Aplicar l'avaluació ex-ante des de la fase d'identificació del projecte.
5.Aplicar els criteris bàsics de l'avaluació en la formulació d'un projecte.
6.Elaborar una planificació de la intervenció i un seguiment *optimo per a l'abast dels resultats.
7.Relacionar els enfocaments transversals de la cooperació en les fases del cicle d'un projecte
8.Conéixer el cicle de l'avaluació des de la concepció, el seu disseny i l'obtenció de conclusions, recomanacions i aprenentatges, així com la comunicació i devolució de resultats a implicats.
9.Crear una línia de base d'un projecte de manera que, siga operativa, a l'hora d'avaluar l'impacte final d'este, d'identificar els agents que participen en una
avaluació, les necessitats informatives tant per part de les ONGD com per part de les agències finançadores.
10.Elaborar un pla de treball, analitzar els diferents criteris d'avaluació i seleccionar les ferramentes apropiades per a dur a terme el treball d'investigació.
10.Sistematitzar la informació recopilada segons les diferents fonts d'informació, tant primàries com secundàries. En última instància podrà obtindre conclusions, recomanacions i lliçons apreses que es puguen extrapolar per a futures intervencions.
11.Conéixer les tècniques i procediments del procés avaluatiu.
Contacte