UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

MÒDUL 4. MENTORITZACIÓ: MILLORA DE LA PRÀCTICA DOCENT. FORMACIÓ AL LLOC DE TREBALL

Coordinadores del Programa: Inmaculada Chiva, Mª Jesús Perales, Purificación Sánchez.
Termini per a l’elecció dels mentors: fins al dia 16 de febrer de 2024

 

REQUISITS, OBLIGACIONS I RESPONSABILITATS DELS MENTORS/RES

Al Mòdul 4 “Mentorització: Millora de la pràctica docent” del Curs per a la Formació Inicial del Professorat Universitari (FIPU) cadascuna de les persones participants hi haurà d’escollir un mentor/a, company/a significatiu/a, perquè li aporte la formació horitzontal en les funcions pròpies del lloc de treball relacionades amb docència universitària.

  • Requisits per a mentoritzar:
    • Experiència al lloc de treball de, com a mínim, 10 anys en la Universitat de València.
    • No podrà realitzar-se la funció del mentor/a per a més de dos mentoritzats en cada edició.
    • La mentorització s’ha d’assignar a persones que siguen una referència per al mentoritzat (per coneixement, treball realitzat fins al moment).
  • Obligacions i responsabilitats assignades a la mentorització:
    • Assessorar el PDI al seu càrrec en:
      • Formació al lloc de treball.
      • Elaboració de la memòria de la mentorització.
    • Qualificació del/ mentoritzat/s.
    • Facilitar la assistència del mentoritzat a alguna de les seues classes, per analitzar-la des d’un punt de vista pedagògic.
  • La persona designada com a mentor/a obtindrá una acreditació equivalent a 40 hores com a tutor.
  • Es responsabilitat dels mentoritzats/des formular la proposta al SFPIE de la persona que seleccionen com a mentor/a.

 

PLANIFICACIÓ SESSIONS DE FORMACIÓ I TREBALL MENTOR/A AMB MENTORITZAT/DA

  • Assistència a la presentació del programa.
  • Reunions mentor-mentoritzat per a:
    • Establir un pla de treball.
    • Anàlisi del projecte proposat de treball.
    • Seguiment, incidències.
    • Valoració compartida d’experiències, aprenentatge entre iguals.
  • Valoració de l’experiència.
  • Observació i anàlisi posterior d’una classe preferentment del mentor/a.
  • Impartició per part del mentoritzat/da d’una classe que serà gravada i posteriorment analitzada amb el mentor. En la preparació de la classe a gravar s’intentarà aplicar el màxim possible dels contigunts tractats en les sessions rebudes al mòdul 2.
  • Redacció d’una memòria de pràctiques com a document de síntesi.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ DEL MÒDUL 4

Per a superar aquest mòdul serà necessari:

  • Assistir al 85% de les sessións presencials de seguiment.
  • Assistir a una classe impartida pel mentor preferentment o professor sènior, i analitzarla utilitzant, entre altres, els instrument que es proporcionaran des del SFPIE.
  • Preparar una classe, gravar-la i analitzar-la amb el mentor/a.
  • Presentar una memòria de pràctiques on s’incloguen:
    • Totes les reflexions sorgides de l’observació i gravació de les classes mitjançant les rúbriques.
    • Autoavaluació del mòdul.

Mòdul 4. Mentorització: millora de la pràctica docent. FORMULARI PER A L’ELECCIÓ DE MENTOR