La Universitat de València adapta tota la seua activitat docent des del proper 11 de novembre i fins el 5 de desembre. Aquesta mesura excepcional té l’objectiu de reduir els desplaçaments i alleugerir la pressió sobre la xarxa d’infraestructures, les quals han quedat molt deteriorades després del pas de la DANA i les greus conseqüències que està sofrint la província de València.
La docència es realitzarà a través de la plataforma de l’Aula Virtual de la Universitat de València la qual compta amb dues eines per poder comunicar-nos a través de videoconferència, Team i Zoom. Aquesta darrera és l’aconsellada per la Universitat, ja que està completament integrada en l’Aula Virtual, i a continuació veurem com poder fer ús d’ella.
Per a utilitzar el Zoom a través de l’Aula Virtual, en primer lloc haurem d’accedir a l’AV i validar-nos amb el nostre usuari i clau, i accedir al curs de la seua assignatura. A continuació, caldrà activar el “Mode Edició”, que trobarem a la part superior dreta, desplaçant el botó que hi apareix.
Seguidament, hem d’afegir un recurs o una activitat en el curs i després seleccionar l’activitat “Videoconferència Zoom”
Ara és el moment de posar-li un nom a l’activitat i guardem els canvis.
I ara trobarem, a la secció del curs que hem seleccionat, l’accés a la sessió de Zoom que hem creat.
Ara, podrem programar cada sessió de manera individual o planificar les sessions que necessitem de manera setmanal. Així, haurem d’eixir del Mode d’Edició i clicar sobre l’activitat creada i ens apareixerà la finestra de Zoom, on podrem programar una nova reunió.
Emplenarem els camps necessaris sobre la durada de la sessió i la data. També podrem triar que la reunió siga recurrent. En cas de marcar-la com a recurrent, no caldrà crear les sessions individualment i ens apareixeran els paràmetres per a configurar-les.
Cal prestar atenció a que quan es trie la data, el primer valor és el mes i el segon el dia.
I finalment guardarem per a conservar la configuració que hem establert.