UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Disseny de recerca per estudiar l’impacte dels innovacions educatives

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Valencià
Durada total 14
Durada presencial 10
Durada en línia asíncrona 4
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 14/09/2022
Data de finalització del curs 21/09/2022
Data d'inici d'inscripció 02/09/2022
Data de finalització d'inscripció 09/09/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 14/09/2022 09:00 14/09/2022 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 21/09/2022 09:00 21/09/2022 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Perez Alonso, Yaiza
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

OBJECTIUS
•    Dissenyar projectes per a l’avaluació de resultats dels *innovacions docents.
•    Introduir a l’alumnat als tècniques de recollida quantitatives i qualitatives.
•    Donar els claus per a presentar els resultats avaluatius en format article científic.

Continguts

Bloc 1. El disseny de projectes avaluatius de resultats de les innovacions docents

  • Elements i enfocament dels projectes avaluatius
  • Fases de la investigació aplicada.

Bloc 2. Tècniques quantitatives.

  • L'enquesta: definició, aplicabilitat i casos pràctics.

Bloc 3. Tècniques qualitatives.

  • El grup de discussió: definició, aplicabilitat i casos pràctics.
  • L'entrevista: definició, aplicabilitat i casos pràctics.
  • L'observació (participant o sistemàtica): definició, aplicabilitat i casos pràctics.

Bloc 4. Tècniques d’implicatives.

  • Matriu d'escenaris presents i futurs.
  • DAFO amb actors • Mapes mentals i parlants.
  • Autoreportatges.

Bloc 5. Presentació dels resultats de l’avaluació.

  • Apartat de materials i mètodes

Resultats, discussió i conclusions

Competències que es desenvoluparan
  • Dissenyar projectes avaluatius per mesurar l’impacte d’una innovació docent.
  • Aplicar tècniques de recerca social en investigació educativa.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per obtindre la certificació final del curs cal obtindre la qualificació “APTE” en el curs, i, per tant, ha d’haver complit els següents criteris d’avaluació:

Lliurament de la tasca final.

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció