UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Investigació qualitativa: Cóm definir la meua estratègia metodològica general

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada presencial 8
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 02/07/2024
Data de finalització del curs 05/07/2024
Data d'inici d'inscripció 25/03/2024
Data de finalització d'inscripció 12/04/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/07/2024 09:30 02/07/2024 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 05/07/2024 09:30 05/07/2024 13:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Professorat UV
  • Belda Miquel, Sergio
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap d'Iniciatives - Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperacio i Vida Saludable
Ver ficha
Objectius formatius

-    Identificar i relacionar els diferents aspectes i fases d'un procés d'investigació que té un component qualitatiu.
-    Identificar les decisions generals clau que prenem en el disseny general d'una investigació qualitativa, incloent-hi la relació entre components qualitatius i quantitatius.
-    Oferir elements per a prendre les decisions de l'estratègia general d'una manera reflexiva.
-    Treballar l'anterior sobre possibles investigacions en curs o que puguen realitzar les persones assistents.
 

Continguts

-    Aspectes i fases en el disseny d'investigació qualitativa.
-    Tipus d'estudi i preguntes d'investigació. Relació amb el paradigma i la teoria.
-    Definició de l'estratègia metodològica general i presa de decisions clau:
o    Eleccions sobre forma de l'estudi; ús de metodologia qualitativa, quantitativa o de mètodes mixtos; ús d'estratègia deductiva i/o inductiva
o    Identificació unitats d'anàlisis.
o    Tècniques de recollida d'informació. Possibles estratègies de triangulació. Nivells de participació.
o    Definició d'estratègia general de processament i anàlisi de dades

-    De manera transversal: la coherència entre tots els aspectes i parts del disseny
 

Competències que es desenvoluparan

Al final del curs l'alumnat serà capaç de:
-    Identificar els principals aspectes a tindre en compte en el disseny i execució d'una investigació qualitativa.
-    Prendre decisions generals raonades i consistents en el disseny inicial de la investigació.
-    Analitzar críticament el disseny d'una investigació qualitativa des del punt de vista de la seua coherència.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Assistència amb participació activa a almenys un 85% del temps del curs
•    Entregar la tasca final sobre aspectes clau de disseny d'una investigació qualitativa pròpia o d'una companya de curs.
 

Inscripció