UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Presentation of scientific research in english

Destinatarios PDI
Modalidad de impartición Presencial
Lengua Inglés
Duración total 20
Duración presencial 20
Programa PRIDA
Modalidad formativa Curso
Periodo 2º semestre
Curso académico 2020-2021
Edición 01
Any del pla de formació 2021
Fecha de inicio del curso 05/04/2021
Fecha de finalización del curso 14/05/2021
Fecha de inicio de inscripción 01/06/2021
Fecha de finalización de inscripción 08/06/2021
Sesiones
Sesión Fecha y hora de inicio Fecha y hora de finalización Aula Ubicación
1 05/04/2021 10:00 04/05/2021 14:00 Aula 1.1 SFPIE
2 07/04/2021 10:00 07/05/2021 14:00 Aula 1.1 SFPIE
3 11/04/2021 10:00 11/05/2021 14:00 Aula 1.1 SFPIE
4 05/04/2021 10:00 14/05/2021 14:00 Aula 1.1 SFPIE
Perfil profesional destinatarios
This course is addressed to junior or more experienced university lecturers from non‐ philological degrees who wish to refresh their communication skills in writing and presenting their research in English.
Profesorado UV
  • Montañes Brunet, Elvira
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objetivos formativos

Learning objectives:

  • 1. To use academic English to write scientific articles: planning, objectives, structure, editing.
  • 2. To use academic English to deliver scientific presentations: preparation and planning, objectives, structure and delivery. The Q & A section.
  • 3. To recognize some features of communication in general and academic communication in particular: communicative purpose, audience, register and style.
  • 4. To be aware of the role of non‐verbal communication.
  • 5. To deliver a mini‐presentation in English.
  • 6. To evaluate presentations (rubrics).
Contenidos

Contents:

  • 1. Analysis of scientific articles: reading techniques and parallel writing.
  • 2. Planning and preparing presentations.
  • 3. Delivering presentations.
  • 4. Self‐evaluation and peer‐evaluation of presentations.
Competencias que se desarrollarán
  • 1 To be able to communicate effectively in English in academic contexts: written mode, papers.
  • 2 To be able to communicate effectively in English in academic contexts: oral mode, presentations.
  • 3 To be able to communicate effectively in English in academic contexts: oral mode, interpersonal communication.
Criterios y procedimiento de evaluación de la actividad

Delivery of a mini‐presentation to be assessed by peers.   Realització d’una mini‐presentació que serà avaluada per la resta de participants

Observaciones y aclaraciones

Materials will be available at the UV Virtual Learning Platform Moodle. Es facilitaran per la plataforma d'aprenentatge virtual Moodle.

 

 

Última modificación 01/10/2021