
Uneix-te al seminari web en línia per Zoom el 22 d’octubre, de 10 a 11 h CET, (en anglès)
https://jyufi.zoom.us/j/69331524728
En el món actual, quan es parla de benestar, és impossible evitar sentir parlar de la importància del son i de com la manca de son s’està convertint en una amenaça creixent tant per al benestar individual com per a la salut pública. Un altre tema recurrent, esmentat gairebé setmanalment, és la resiliència, i els mitjans de comunicació desborden consells d’autoajuda per desenvolupar i mantenir la resiliència.
En aquest seminari web escoltarem ponències actuals, amb base teòrica i de recerca, sobre la privació de son i la resiliència. Aquestes temàtiques també estan presents en la vida quotidiana tant de l’estudiantat com del personal universitari, i afecten el seu benestar global. Les persones expertes de T6.4 oferiran comentaris que ressaltaran de quina manera les universitats poden donar suport al benestar tant de l’estudiantat com del personal, especialment des de la perspectiva del son saludable i la resiliència.
El seminari web està organitzat per T6.4. Student and Staff Well-being Toolkit junt amb el Resilience Lab (WP10).
PROGRAMA
10.00
Benvinguda al seminari web
10.05
Com afecta la desincronització la salut i el benestar de l’estudiantat?
-
Daniel Gabaldon-Estevan, Professor Titular i Doctor (UV)
10.25
Comentari
-
Sara Molla, Professora i Doctora (UV)
10.30
Definició del concepte de resiliència
-
Pascal Nicklas, Leader de Grup d’Investigació i Doctor (JGU)
10.50
Comentari
-
Riitta-Leena Metsäpelto, Especialista en Benestar de l’Estudiantat i Doctora (JYU)
11.00
Fi del seminari web
Sobre les persones ponents:
El doctor Pascal Nicklas treballa com a cap de grup de recerca al Departament d’Anatomia del Centre Mèdic de la Universitat Johannes Gutenberg de Mainz. La seua experiència se centra en la lectura i la resiliència, i ha realitzat recerca empírica sobre els hàbits lectors, amb especial atenció a la lectura i la cognició social.
El doctor Daniel Gabaldon-Estevan està especialitzat en la sociologia de l’educació i la sociologia del temps. Dirigeix el Grup d’Investigació sobre Salut i Benestar Escolar (GISBE), que coordina el Taller Internacional sobre Estudis del Temps en la Infància i la Joventut (https://www.gisbe-uv.es/). També dirigeix el projecte Kairos: El desajust del cronotip de l’estudiantat amb l’organització horària escolar: efectes sobre la salut, l’aprenentatge, l’ús del temps i la satisfacció. La seua recerca pretén aportar una nova perspectiva sobre com l’organització del temps pot afectar la vida dels estudiants.
La doctora Riitta-Leena Metsäpelto treballa com a especialista en benestar de l’estudiantat a la Universitat de Jyväskylä. Ofereix assessorament i suport a l’estudiantat universitari que afronta reptes de salut mental, com ansietat i depressió, dificultats amb la motivació per a estudiar i la gestió del temps, així com qüestions socials com l’ansietat social, assetjament i violència. Té una extensa trajectòria investigadora centrada en els itineraris educatius, amb especial èmfasi en la motivació per a l’aprenentatge i els problemes d’internalització i externalització.
La doctora Sara Molla és professora de fisioteràpia a la Universitat de València. Està especialitzada en la rehabilitació de malalties neurològiques i treballa a la Unitat d’Investigació en Biomecànica Clínica. La seua recerca se centra en l’aplicació de teràpies basades en il·lusions corporals combinades amb exercici terapèutic per a persones amb lesió medul·lar. A més, ha impartit docència a l’Escola de Salut en el Treball.