UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Aprendre a escriure articles científics en CC. Socials i de la Salut

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 11/07/2022
End date of the course 13/07/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 11/07/2022 09:00 11/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
2 12/07/2022 09:00 12/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
3 13/07/2022 09:00 13/07/2022 13:00 IDOCAL. Sala M-400
Professional profile of the recipients
Investigadors (PDI) en Ciències Socials i de la Salut
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Gonzalez Roma, Vicente
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Training objectives
  • aprendre a escriure articles científics empírics d'una manera eficaç, considerant el que els revisors i editors de les revistes més exigents esperen trobar en ells,
  • conéixer els factors a considerar en la selecció de la revista a la qual enviarem el nostre treball,
  • conéixer com funciona el procés de revisió per parells, i
  • aprendre a escriure cartes de resposta a les revisions rebudes.
Contents
  1. Per què és important?
  2. Selecció de la revista
  3. Recomanacions generals abans de començar a escriure
  4. L'estil d'escriptura
  5. La secció “Introduction”
  6. La secció “Method”
  7. La secció “Results”
  8. La secció “Discussion”
  9. Abans d'enviar l'article
  10. El procés de revisió per parells
  11. Respondre a les revisions
  12. Després de publicar
  13. Aspectes ètics
Competencies to be developed
  • Comunicació escrita: escriure articles científics seguint unes pautes que ajuden a produir treballs de qualitat.
  • Comunicació escrita: escriure cartes de resposta a les revisions que siguen eficaces.
  • Capacitat d'anàlisi: identificar l'estructura ‘oculta’ de la secció ‘Introduction’.
  • Presa de decisions: conéixer, obtindre, i analitzar la informació sobre les revistes per a prendre decisions adequades.
  • Capacitat crítica: identificar els problemes de treballs amb deficiències.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription