UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Habilitats socioemocionals per a l'acompanyament des d'una tutoria relacional

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2023-2024
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 07/02/2024
End date of the course 21/02/2024
Registration start date 09/01/2024
Registration end date 17/01/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 07/02/2024 10:00 07/02/2024 14:00 Aula 1.1 SFPIE
2 14/02/2024 10:00 14/02/2024 14:00 Aula 1.1 SFPIE
3 21/02/2024 10:00 21/02/2024 14:00 Aula 1.1 SFPIE
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Salinas Tomas, Manuel Francisco
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Training objectives

L'objectiu general del curs, és dotar al professorat d'habilitats socioemocionals orientades a la millora d'una tutoria implicada en el benestar de l'alumnat i del clima a l'aula.
Els objectius específics són:
1.    Aproximar-se al concepte de docent com *coach que és capaç d'escoltar les problemàtiques de l'alumnat que puguen interferir en el seu procés d'aprenentatge i afavorir la seua motivació.
2.    Incorporar habilitats relacionades amb la millora del clima a l'aula com a base per al bon desenvolupament de les classes.
3.    Dotar als assistents de tècniques bàsiques relacionades amb la comunicació, l'escolta empàtica i la gestió de conflictes.
4.    Conéixer el funcionament dels sistemes de creences com a base de les diferències que porten al conflicte. 
5.    Explorar la importància de realitzar un feedback adequat a l'alumnat, com a element que afavoreix la incorporació de les propostes a la millora del seu procés.

 

Contents

1.    Habilitats de lideratge aplicades a la labor docent.
2.    Comunicació i escolta empàtica.
3.    Assertivitat i gestió de conflictes.
4.    Percepció i Creences en el conflicte.
5.    El feedback com a element motivador.

Competencies to be developed
  1. Millorar la capacitat d'escolta orientada a desenvolupar una tutoria en la qual puguem detectar aquells aspectes intra i interpersonals que poden estar afectant l'alumnat en el desenvolupament ple de les seues capacitats
  2.  Aprendre estratègies i habilitats a implementar a l'aula amb l'objectiu de millorar el clima relacional i que això repercutisca en un millor desenvolupament de les dinàmiques i exercicis proposats pel professorat.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription