UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

L'elaboració de problemes com a guia de l'aprenentatge: l'Aprenentatge Basat en Problemes

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 8
Asynchronous online duration 7
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 22/06/2022
End date of the course 27/06/2022
Registration start date 09/05/2022
Registration end date 13/05/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 22/06/2022 10:00 22/06/2022 14:00 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 27/06/2022 10:00 27/06/2022 14:00 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
UV Faculty
  • Sahuquillo Mateo, Piedad
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Ramos Santana, Genoveva
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

• Descobrir les característiques bàsiques de l'aprenentatge basat en problemes (ABP) com a metodologia d'aprenentatge actiu i creatiu a les aules universitàries
• Analitzar l'aplicació i avaluació del ABP com a metodologia d'aprenentatge individual i/o grupal en el context universitari
• Reflexionar i debatre sobre les potencialitats del ABP en el context actual d'ensenyament universitari
• Realitzar una proposta de disseny de ABP en el context d'una de les assignatures del professorat participant en el curs

Competencies to be developed

• Facilitar, guiar, motivar i ajudar a l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge a partir de l'aprenentatge basat en problemes
• Reflexionar en la pràctica i sobre la pràctica de manera individual i col·lectiva, a l'efecte de prendre decisions de millora sobre el propi procés d'ensenyament-aprenentatge universitari
• Gestionar problemàtiques professionals com a activitats autèntiques d'aprenentatge de l'alumnat universitari

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Assistència almenys del 85% de les sessions síncrones
• Superació del qüestionari
• Assistència i Participació activa en els debats i activitats plantejades en les sessions.
• Elaboració de les activitats proposades en les sessions.
• Activitat Proposada de disseny metodològic centrat en el ABP en una assignatura

Inscription