Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 14/10/2025 15:30 | 14/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 16/10/2025 15:30 | 16/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 21/10/2025 15:30 | 21/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 23/10/2025 15:30 | 23/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
5 | 28/10/2025 15:30 | 28/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
6 | 30/10/2025 15:30 | 30/10/2025 18:30 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Carlos López Olano
es Vicedecano de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació y profesor titular de Comunicación en la Universitat de València. Ha trabajado como periodista y guionista en emisoras como Antena 3, Canal 9 y À Punt, y como realizador, director y coordinador de guiones de series y documentales. Ha publicado una docena de libros sobre cine, innovación radiotelevisiva y memoria, y escribe artículos de opinión en medios como la Cartelera Turia o Valencia Plaza. También ha colaborado con universidades como las de Roehampton (Londres), Glasgow, Bolonia o Bruselas, y dirige el grupo de investigación de la Univ. de València “El podcast como fenómeno periodístico emergente. Innovación en los relatos y formatos radiofónicos” (INNOCAST). Ha coordinado la serie de podcast multimedia sobre memoria democrática #ElMur, las últimas temporadas emitidas por Á Punt Mèdia. Esta serie ha recibido premios a la innovación radiofónica como el de Radio Associació de Catalunya en 2021, o el de mejor programa de radio científico-cultural de la Asociación de RTV educativas iberoamericanas en 2022. https://orcid.org/0000-0002-8121-5999
Xavier Martínez
es periodista. Graduado en Comunicación por la UOC. Máster en Podcast por Barreira Arte y Diseño de València. Cofundador de Arkana Media, productora audiovisual especializada en podcast. Ha trabajado y colaborado en diferentes medios de comunicación y en el ámbito de la comunicación política e institucional. A la vez desarrolla también su tarea docente y formativa en cursos y talleres para profesionales de la comunicación y el periodismo, las instituciones públicas o la universidad. El podcast 'Borja, de València en el Vaticano' que produjo y guionizar por À Punt y 'La República Independiente de la Radio' ha sido galardonado recientemente con el premio Ondas Globales del Podcast a mejor podcast en lengua co-oficial del estado.
Durada: 18 hores, distribuïdes en 6 sessions de tres hores cadascuna. Tres de les sessions amb un enfocament més teòric impartides pel professor de la UV i podcaster Carlos López Olano, i altres tres més pràctic impartits pel podcaster i guanyador d'un Ondas 2025 Xavier Martínez. Durant el curs, els alumnes gravaran i editaran un treball sonor que servirà d'entrenament i aprofundiment en l'ús de pòdcasts en classe.
SESSIÓ 1
-El PÒDCAST, FORMAT EN AUGE. UN GÈNERE O ALGUNA COSA MÉS. L'ÈXIT DEL TERME I DEL CONCEPTE.
-AMATEURISME VS. PROFESSIONALITAT. EL BRANDED CONTENT.
-PODCÀSTING DE MASSES, PODCÀSTING HIPERESPECIALIZADOS.
-ELS GÈNERES:
1. Monòleg no narratiu
2. Conversacional
3. Narratiu de ficció
4. Narratiu de no ficció
5. Musical
SESSIÓ 2
-ANÀLISI DE LES PRINCIPALS PLATAFORMES DE PODCÀSTING: Ivoox, iTunes, Spotify, Google Pòdcast, Podium Pòdcast, Youtube, etc.
-ESTUDI DE LES PRODUCTORES I ELS GRUPS CREATIUS.
-ELS TEMES:
1. Generalista
2. Política
3. Economia i empresa
4. Actualitat esportiva
5. Misteri
6. Crim
7. Història
8. Ciència i tecnologia
9. Cultura
10. Fandom (i videojocs)
11. Benestar físic
12. Benestar emocional
13. Infància i criança
14. Idiomes
SESSIÓ 3
-EL PÒDCAST COM A EINA D'INNOVACIÓ A L'AULA. EXEMPLES I ESTRATÈGIES.
SESSIÓ 4
- DEL LLENGUATGE RADIOFÒNIC CLÀSSIC AL LLENGUATGE EXPANDIT DE L'ÀUDIO DIGITAL.
- MÉS ENLLÀ DEL PÒDCAST: CONTINGUTS D'ÀUDIO CREATIUS I ALTRES HIBRIDACIONS
- COM ESCRIURE PER A ÀUDIO? GUIONS, ESTRUCTURES NARRATIVES, EXEMPLES I ANÀLISIS DE PECES.
- REALITZACIÓ SONORA: RITME, TEMPO, ESPAI I PERSPECTIVA. ELS PLANS SONORS.
- LA CURA I ÚS DE LA VEU
SESSIÓ 5
- LA GRAVACIÓ D'ÀUDIO: EQUIPAMENTS I TIPS PER A COMENÇAR
- EXERCICIS PRÀCTICS DE GRAVACIÓ.
- L'EDICIÓ I EL MUNTATGE. SOFTWARES D'EDICIÓ SONORA.
- L'ÚS D'EFECTES I PLUGINS.
- ESCRIURE ESCOLTANT: TREBALL DE CREACIÓ D'UNA PEÇA SONORA
- EXERCICIS PRÀCTICS AMB EDITORS D'ÀUDIO.
- FINALITZACIÓ DEL TREBALL DE CREACIÓ D'UNA PEÇA SONORA
- MESCLA I EXPORTACIÓ DE L'ÀUDIO FINAL
SESSIÓ 6
-RECAPITULACIÓ I FORMATS INNOVADORS I DE FUTUR.
-SINERGIES AMB EL VÍDEO DEL PÒDCAST.
-LA IA I L'ÀUDIO.
- ESCOLTA COL·LECTIVA I CONCLUSIONS
- Cursos Modalitat PRESENCIAL:
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a