UV GandiaUniversitat de València Logo del portal

Presentació del llibre 'Brigadistes' a Dénia

Invitació a la presentació

Data: 13 de maig de 2021 de 19:30 a 21:00. Dijous.

Lloc de realització: Casa de Cultura de Dénia. Inscripció prèvia: 96 642 09 40 (de 8-15h) /arxiu@ayto-denia.es

Descripció:

El 19 de març de 1937, en plena Guerra Civil, un reduït grup de voluntaris estrangers van ser enviats a Benissa i Dénia amb la missió d’instal·lar els primers centres de permisos de les Brigades Internacionals en zona republicana. La presència de centenars de combatents estrangers i dels seus hospitals militars va tenir un gran impacte entre la població civil d’aquests municipis valencians. Per les circumstàncies de guerra, un 9 d’abril de 1938, en una tràgica operació secreta, les Brigades Internacionals foren evacuades a Catalunya. Com fou aquell temps que les Brigades Internacionals van passar a Benissa i a Dénia? Qui eren aquelles dones i aquells homes del personal sanitari internacional? Què queda de tot això? Aquest llibre respon a totes aquestes qüestions i a moltes més. Tot plegat, una història colpidora.

Organitza:

Publicacions de la Universitat de València i Ajuntament de Dénia.

Contacta: marqueting@uv.es