UV GandiaUniversitat de València Logo del portal

ARCO 2025.
Introducció al Mercat d’Art Contemporani
En línia

Microcredencial universitària amb matrícula oberta. S’impartirà de l’1 al 10 de juliol en modalitat online

 

La Fundació General de la Universitat de València organitza la microcredencial universitària ‘Introducció al Mercat d’Art Contemporani’ (1 crèdit) dins del seu programa de Formació Contínua.

La matrícula ja està oberta i el curs s’impartirà de l’1 al 10 de juliol de 2025 en modalitat online a través de l’Aula Virtual de la UV, dirigit pels professors Amparela Benlliure i Jorge Sebastián.

El curs ofereix una aproximació integral al mercat d’art contemporani, un ecosistema complex conformat per diversos agents que té lloc en un entorn ràpidament canviant i que, per tant, requereix d’una formació dinàmica i actualitzada, tenint en compte la mobilitat de les i els professionals del sector entre els canals més tradicionals -galeries, subhastes d’art…- i uns altres menys coneguts com són l’assessorament a col·leccionistes o les plataformes digitals.

Alhora, els i les artistes, cada vegada més, adopten rols híbrids, combinant la producció artística amb el paper d’agent cultural, adaptant-se a equips i entorns molt variables. La cerca de patrocinis, finançament i subvencions, la gestió d’esdeveniments culturals, l’art com a inversió, el comissariat de projectes… són altres tants camps en els quals la professionalitat marca la diferència. 

Tot açò marca l’objectiu d’aquest curs: oferir una formació inicial orientada a la innovació i la professionalitat, dins del sector del mercat d’art contemporani.

En finalitzar el curs, l’alumnat haurà adquirit un coneixement específic de qui són i de quina manera estan connectats els diferents actors que interactuen en el mercat d’art: a través de l’assimilació de continguts teòrics i pràctics, comptarà amb una base per a analitzar la producció artística contemporània, en un context nacional i internacional, a més de reconéixer els canals i les eines que ha d’utilitzar per a estar informat de l’actualitat artística, així com diferenciar entre el mercat primari i el secundari.

El curs té una duració de 10 hores lectives i, en tractar-se d’una microcredencial, la metodologia és fonamentalment pràctica a partir de casos extrets d’experiències reals de l’equip docent que es completen amb una acurada selecció bibliogràfica.

 

Període de l'esdevenimentd' 1 de juliol de 2025 a 10 de juliol de 2025. Dimarts i dijous de 18:00 a 20:30.

 
 
Enllaç de connexió https://aulavirtual.uv.es/
 
Organitza

Fundació General de la Universitat de València-Formació Contínua.

https://www.uv.es/fguv

 
microcredencials.fguv@uv.es

 
Més informació