"Educar en l’ecofeminisme: igualtat de gènere i sostenibilitat en l’aula" és el títol del curs que tindrà lloc el matí del dilluns dia 20 de juliol. El curs abordarà com educar i conscienciar en l’ecofeminisme, atenent a la interdependència, les cures i la sostenibilitat de la vida i incorporant perspectives com les de la política, l’activisme i la pràctica de l’art.
L’ecofeminisme és un moviment polític i intel·lectual que emfatitza el nexe entre la dominació exercida sobre la naturalesa i les desigualtats de gènere. El model dominant de desenvolupament ha causat desigualtats de gènere i destrucció ambiental. Per això, repensar el desenvolupament a partir dels Objectius de Desenvolupament Sostenible implica posar el focus d’atenció en la igualtat i la justícia de gènere (ODS 5). Per tal d’aconseguir-ho, l’educació i la conscienciació són fonamentals (ODS 4). La pandèmia de la covid-19 i les actuacions que se n’han derivat han posat de manifest la necessitat de la perspectiva ecofeminista en l’educació per a la sostenibilitat.
Amb aquest fi, la 37 Universitat d'Estiu de Gandia presenta aquest curs que s'iniciarà amb la ponència de la professora de Didàctica de les Ciències experimentals, Amparo Vilches, qui parlarà sobre l'educació per la sostenibilitat en temps de pandèmies. A continuació, Toya Vázquez, del departament de teoria de l'educació de la Universitat de València tractarà d'analitzar com coeducar per a la cura i la sostenibilitat de la vida". A més, l'artista hipermèdia Verónica Perales serà l'encarregada de parlar-ne sobre ecofeminisme i pràctiques artístiques. Tancarà el matí, la professora de la Universitat de Manchester Sherilyn MacGregor qui abordarà l'ecofeminsme des d'un punt de vista crític.
Aquest curs es desenvoluparà en línia i tan sols és necessari registrar-se