
Dilluns que ve, 07 d'abril de 2025, a les 11:*30h a la Sala Ignacio Villalonga (1a Planta Facultat d'Economia)
realitzarà l'exposició de la seua tesi doctoral l'estudiant del programa Doctorat en Direcció d'Empreses Sr. Miguel Carlos Sánchez Pérez
Amb el títol:
Identificando antecedentes clave para promover actitudes positivas y comportamientos innovadores en el sector educativo. Una perspectiva de recursos humanos.
Dirigida per la doctora Dra. Alicia Mas i el doctor Dr. Lorenzo *Revuelto
El tribunal està format per:
Presidenta: Dra. Felisa Muñoz Doyague (Universidad de León)
Secretària: Dra. Ana Mª *Redondo Cano (Universitat de València)
Vocal: Dr. Agustín *Carrilero Castillo (ESIC)
Breu resum de la tesi:
L'educació, al costat d'altres pilars del benestar, és crucial per a formar ciutadans crítics i cohesionar la societat. No obstant això, enfronta desafiaments com la diversitat cultural, digitalització, conflictivitat en aules i canvis normatius, que afecten la qualitat de vida i compromís docent. Esta tesi busca fomentar el comportament innovador en docents a Aragó, mitjançant variables com a sistemes de pràctiques d'alt acompliment (*HPWS), lideratge *empoderador, motivació de servici públic i *engagement, seleccionades per la seua rellevància i possibilitats d'intervenció.
Amb base en teories com el model AMO, teoria de demandes i recursos… es va analitzar una mostra de 1.416 docents a Aragó mitjançant models d'equacions estructurals i anàlisi qualitativa comparativa. Els resultats mostren que *HPWS impacta en el comportament innovador, mediat per motivació i *engagement. A més, el *engagement és condició necessària per a la innovació, mentres que la seua absència limita este comportament. Es proposen millores en gestió, estabilitat i participació innovadora en centres educatius.