University of Valencia logo Logo Central Service for Experimental Research (SCSIE) Logo del portal

Nous serveis de creixement de plantes en cambres climàtiques

  • March 7th, 2025
Nous serveis de creixement de plantes en cambres climàtiques

La Secció de Producció Vegetal del SCSIE, amb el suport d'investigadors de la Universitat, ha dut a terme l'adquisició i posada en funcionament de 2 cambres climàtiques.

La principal aplicació és el seu ús com a cabina de cultiu estanca, en la qual es poden fixar i controlar els paràmetres necessaris per al desenvolupament d'experiments amb plantes. Cada equip té les següents característiques.

1. Cambra de cultiu Fitoclima 12000 PLH LED, ARALAB, fins a 300 μmol/m2s.

Cambra visitable de cultiu per al creixement i desenvolupament de plantes, totalment aïllades de l'exterior i que permeten un control precís de temperatura, humitat, CO₂ i radiació (max 300 μmoles/m2s per nivell), amb tubs Leds d'última generació de llum blanca i espectre focalitzat per al cultiu de plantes, AR 12.

2. Cambra de cultiu Fitoclima 12000 PLH LED, ARALAB, fins a 600 μmol/m2s.

Aquesta cambra permet el cultiu de plantes amb control de temperatura, humitat, CO₂ i radiació màxima de 600 μΕ/m²/s per nivell, amb tubs Leds d'última generació de llum blanca i espectre focalitzat per al cultiu de plantes, AR 12. Disposa de sistema de subministrament i control de gas CO2 per a poder desenvolupar experiments amb plantes que requerisquen altes concentracions de CO₂.

Els equips es troben en la planta soterrani de l'hivernacle de Paterna.

Contacte: cnavajo@uv.es