University of Valencia logo Logo Doctoral Studies School Logo del portal

  1. Què és RAPID?
  2. Quins tràmits i consultes permet?
  3. Com s'accedeix?
  4. Com consultem les dades bàsiques del nostre expedient?
  5. Necessites tindre assignat tutor/a i director/a?
  6. Com consultem les activitats específiques i transversals del nostre expedient?
  7. Com ens descarreguem el Document d'Activitats?
  8. Com sol·licitem el reconeixement d'una activitat específica?
  9. Qui aprova el reconeixement de les activitats específiques?
  10. Quan i com s'incorporen les activitats transversals?
  11. Com presentem i sol·licitem l'avaluació del Pla d'Investigació i el Pla de Formació?
  12. Hi ha alguna diferència en la manera de registrar el Pla d'Investigació i el Pla de Formació entre el primer curs i els següents?
  13. A quins doctorands/es se'ls exigeix el Pla de Formació?
  14. El Pla de Formació és objecte d'avaluació?
  15. De quantes convocatòries dispose cada curs perquè se m'avalue el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats?
  16. Com presentem el Pla d'Investigació i el Pla de Formació?
  17. Com presentem el Pla de Formació?
  18. Com sol·licitem la inscripció del títol de la tesi doctoral?
  19. Com sol·licitem la modificació del títol de la tesi doctoral?
  20. Com coneixem les avaluacions anuals sobre el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats?
  21. Guia d'ajuda per al/la doctorand/a
  22. Vídeo-tutorial de RAPID per a doctorands/es de la Universitat de València

1. Què és RAPID?

RAPID és la plataforma electrònica de Registre d'Activitats i Pla d'Investigació Doctoral de la Universitat de València. A més, és el portal de seguiment i avaluació individual a través del qual interactuen doctorands/es, tutors/es, directors/es i Comissions Acadèmiques.

2. Quins tràmits i consultes permet?

A través de RAPID s'accedeix a la informació general de cada expedient acadèmic doctoral i és la via per a:

  1. Sol·licitar el reconeixement de les activitats específiques
  2. Presentar el Pla d'Investigació
  3. Presentar el Pla de Formació Personal
  4. Sol·licitar la inscripció del títol de la tesi doctoral
  5. Consultar i descarregar el Document d'Activitats

Així mateix, a través de RAPID accedim a les avaluacions anuals sobre el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats.

3. Com s'accedeix?

A través de la URL: https://www.uv.es/rapid

En la primera pantalla ens identifiquem amb el nostre usuari i contrasenya de la Universitat.

En la següent pantalla, introduïm el nostre DNI, NIE o PASSAPORT i seleccionem el rol d'alumne/a.

4. Com consultem les dades bàsiques del nostre expedient?

La pestanya principal «INICI» ens dona accés a les dades bàsiques del nostre expedient: Programa de Doctorat, règim de dedicació, data límit de depòsit, línia d'investigació, etc.

5. Necessites tindre assignat tutor/a i director/a?

Sí, sense tutorització i direcció de la tesi no és possible completar les sol·licituds de reconeixement d'activitats específiques, així com els processos d'avaluació del Pla d'Investigació i del Document d'Activitats.

La CAPD haurà de comunicar a l'Escola de Doctorat aquestes dades per al seu registre a l'expedient.

6. Com consultem les activitats específiques i transversals del nostre expedient?

Des de la pestanya «ACTIVITATS» accedim a la informació de les activitats específiques i en l'estat en què es troba cadascuna (registrada, en revisió, pendent de correcció, acceptada o rebutjada). També visualitzem les activitats transversals superades i els complements de formació cursats.

7. Com ens descarreguem el Document d'Activitats?

Des de la pestanya «ACTIVITATS» tenim l'opció de descarregar-nos el document d'activitats en format PDF o excel polsant els botons «Exportar en Excel» o «Generar PDF».

8. Com sol·licitem el reconeixement d'una activitat específica?

Des de la pestanya «ACTIVITATS», polsant el botó «CREAR», generarem les sol·licituds de reconeixement d'activitats específiques.

En la finestra que s'obri, se'ns demana informació detallada de l'activitat específica el reconeixement de la qual estem sol·licitant. En concret:

  • any acadèmic
  • tipologia d'activitat específica segons el catàleg del teu programa de doctorat
  • la modalitat «ACTIVITAT INDIVIDUAL»
  • el camp lliure de descripció, on detallarem el títol de l'activitat específica que hem realitzat.

Per a acabar de completar la sol·licitud, obrim el requadre de «DADES DEL DETALL» on indicarem:

  • el nombre d'hores que sol·licitem que se'ns reconeguen
  • i la documentació justificativa de l'activitat.

Des d'aquesta finestra tenim dos opcions:

a) «GUARDAR»: la sol·licitud queda registrada però sense donar-li curs, la qual cosa ens permet accedir i modificar-la o completar-la

b) «GUARDAR I PASSAR AL PROFESSOR»: la sol·licitud passarà en l'estat “en revisió”, on ja no podem modificar-la, i estarà pendent de la validació o rebuig del tutor o tutora i/o director o directora.

9. Qui aprova el reconeixement de les activitats específiques?

Tant el director o directora com el tutor o tutora poden acceptar-les, rebutjar-les o requerir al doctorand/a que esmene o modifique la sol·licitud.

10. Quan i com s'incorporen les activitats transversals?

Una vegada superades les activitats transversals, la Universitat les incorporarà d'ofici a l'expedient sense cap sol·licitud ni tràmit per part del doctorand/a.

11. Com presentem i sol·licitem l'avaluació del Pla d'Investigació i el Pla de Formació?

Cada curs ha de presentar-se el Pla d'Investigació i el Pla de Formació, que haurà de ser objecte d'avaluació per part del director/a de la tesi i de la CAPD. A la web de l’Escola de Doctorat (informació administrativa/guies i impresos) pots descarregar-te els models de Pla d'Investigació i del Pla de Formació.

12. Hi ha alguna diferència en la manera de registrar el Pla d'Investigació i el Pla de Formació entre el primer curs i els següents?

Sí. El segon curs i següents l'aplicació exigeix que, a més de carregar el Pla d'Investigació i el Pla de Formació amb els avanços realitzats, s’emplenen els camps «memòria de canvis» i «progrés».

13. A quins doctorands/es se'ls exigeix el Pla de Formació?

El Pla de Formació només s'exigeix als doctorands/es que van iniciar els seus estudis a partir del curs 2023/2024.

14. El Pla de Formació és objecte d'avaluació?

No. El Pla de Formació no és objecte d'avaluació, però sí que ha de ser acceptat, anualment, pel director/a de la tesi.

15. De quantes convocatòries dispose cada curs perquè se m'avalue el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats?

Cada curs el doctorand/a disposa de dues convocatòries, una ordinària i una altra extraordinària als sis mesos de la primera, perquè s'avalue el progrés del seu Pla d'Investigació i el seu Document d'Activitats.

16. Com presentem el Pla d'Investigació i el Pla de Formació?

Des de la pestanya «PLA D'INVESTIGACIÓ I FORMACIÓ» accedim als plans d'investigació de cada curs acadèmic. Polsem el botó «GENERAR PLA». A continuació, seleccionem el curs acadèmic, polsem l'opció «EDITAR», pugem el PDF amb el Pla d'Investigació, seleccionem l'estat «EN REVISIÓ» i guardem.

17. Com presentem el Pla de Formació?

En generar el Pla d'Investigació, se'ls obrirà un camp amb la denominació «PLA DE FORMACIÓ». Polsem l'opció «EDITAR» i pugem el PDF amb el Pla de Formació, seleccionem l'estat «EN REVISIÓ» i guardem.

18. Com sol·licitem la inscripció del títol de la tesi doctoral?

Per als doctorands de primer any i per a qui no tinga el títol inscrit, en generar el Pla d'Investigació se'ls obrirà el camp «TÍTOL DE LA TESI». A continuació, polsem l'opció «EDITAR», inscrivim el Títol de la Tesi, seleccionem l'estat «EN REVISIÓ» i guardem.

19. Com sol·licitem la modificació del títol de la tesi doctoral?

Les modificacions dels títols hauran d'autoritzar-se pel director/a de la tesi i traslladar-se a l'Escola de Doctorat per al seu registre en l'expedient del doctorand/a. No poden realitzar-se a través de RAPID

20. Com coneixem les avaluacions anuals sobre el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats?

En la pestanya «AVALUACIÓ» consultem les avaluacions anuals del Pla d'Investigació i del Document d'Activitats individual.

El procés d'avaluació és anual i té dues fases que es visualitzen de manera separada en l'aplicació:

  • una primera fase de valoracions per part de directors o directores i tutors o tutores, en la qual informen favorable o desfavorablement el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats
  • i una segona fase de qualificació conjunta per part de la Comissió Acadèmica sobre el Pla d'Investigació i el Document d'Activitats, que serà apte o no apte.

21GUIA D'AJUDA PER AL/LA DOCTORAND/A

22. Vídeo-tutorial de RAPID per a doctorands/es de la Universitat de València