
L'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació ha atorgat el finançament del Projecte Estratègic en Cooperació GREEN-METH (INNEST/2025/402) al grup de Grup d'Investigació en Catàlisi Heterogènia (IQCATAL), pertanyent al Departament d'Enginyeria Química de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de la Universitat de València (UV).
En aquest projecte participen investigadors del grup IQCATAL de la UV, la Universitat Jaume I de Castelló, l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC), Biovic Consulting S.L., Indertec S.L. i Neptury Technologies S.L.
GREEN METH busca valorar el CO₂ present en l'aire i també el CO₂ que s'obté durant el upgrading o purificació del biogàs. El upgrading és un procés en el qual es neteja i purifica el biogàs —una mescla de gasos produïda a partir de residus orgànics— per a convertir-lo en biometà, un combustible renovable. En aquest procés s'eliminen impureses i components no desitjats, com a diòxid de carboni i compostos amb sofre, per a obtindre un biometà d'alta qualitat i amb un poder energètic exactament igual al del gas natural.
En el projecte s'estudiaran les composicions generades en el biogàs i la proporció de CO2 biogènic que es pot transformar en biometà, ja que s'estima en un 30% la que s'emet a l'atmosfera, per a convertir-ho en metà sostenible. En el procés de captura de l'aire també és un dels treballs a realitzar, a més de la conversió del CO₂ en metà, que es durà a terme mitjançant processos disruptius en un reactor que serà escalat entre empreses i universitat. Una altra de les entitats col·laboradores crearà els sistemes que generaren energia independent perquè tot això funcione sense una despesa extrema en energia.
Aquesta actuació compta amb el cofinançament de l'Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (IVACE+innovació) a través dels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2021-2027. La seua finalitat és impulsar l'avanç tecnològic, fomentar la innovació i donar suport a una investigació d'excel·lència. L'ajuda aprovada per a la seua execució en la UV és de 145.301,88 € i cobrirà un període de tres anys.














