Universitat de ValènciaEstructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Tesis doctorales

  • The effects of inter-letter spacing in visual-word recognition: Evidence with young normal readers and developmental dyslexics

    Perea, M.; Panadero, V.; Moret-Tatay, C.; Gómez, P.

    (2012).Article

    Learning and Instruction.

    Vol. 22
    Pág. 420-430

    DOI: 10.1016/j.learninstruc.2012.04.001
  • De hipertextos, álbumes y libros ilustrados: la formación del lector en el libro álbum y en el libro ilustrado

    Tabernero, R.

    (2012).Llibre

    Perspectivas en investigación e innovación didáctica en recepción lectora. Leer Hipertextos.

    A. Mendoza y J.M. de Amo (Coords.)
    Editorial Universidad de Almería
    Pág. 161- 182

  • Associative priming effects with visible, transposed-letter nonwords: JUGDE facilitates COURT

    Perea, M.; Palti, D.; Gómez, P.

    (2012).Article

    Attention, Perception, & Psychophysics.

    Vol. 74
    Pág. 481-488

    DOI: 10.3758/s13414-012-0271-6
  • Are all Semitic languages immune to letter transpositions? The case of Maltese

    Perea, M.; Gatt, A.; Moret-Tatay, C.; Fabri, R.

    (2012).Article

    Psychonomic Bulletin and Review.

    Vol. 19
    Pág. 942-947

    DOI: 10.3758/s13423-012-0273-3
  • Letter position coding across modalities: The case of Braille readers

    Perea, M.; García-Chamorro, C.; Martín-Suesta, M.; Gómez, P.

    (2012).Article

    PLoS ONE. Num.10

    Vol. 7

    DOI: 10.1371/journal.pone.0045636
  • On the role of the upper part of words in lexical access: Evidence with masked priming

    Perea, M.; Comesaña, M.; Soares, A.P.; Moret-Tatay, C.

    (2012).Article

    Quarterly Journal of Experimental Psychology.

    Vol. 65
    Pág. 911-925

    DOI: 10.1080/17470218.2011.636151
  • Does the advantage of the upper part of words occur at the lexical level?

    Perea, M.; Comesaña, M.; Soares, A.P.

    (2012).Article

    Memory and Cognition.

    Vol. 8
    Pág. 1257-1265

    DOI: 10.3758/s13421-012-0219-z
  • Subtle increases in interletter spacing facilitate the encoding of words during normal reading

    Perea, M.; Gómez, P.

    (2012).Article

    PLoS ONE. Num.10

    Vol.7: e47568

    DOI: 10.1371/journal.pone.0047568
  • Increasing interletter spacing facilitates encoding of words

    Perea, M.; Gómez, P.

    (2012).Article

    Psychonomic Bulletin and Review.

    Vol. 19
    Pág. 332-338

    DOI: 10.3758/s13423-011-0214-6
  • Efecto del entrenamiento en reconocimiento de palabras y su relación con la comprensión

    Miramontes Zapata, Silvia del Carmen

    (2012).Tesi

    Universidad de Salamanca, Facultad de Educación
    Director: José Ricardo García. (Dto. Psicología Evolutiva y de la Educación)
    Apto Cum Laude por unanimidad