Tesis doctorales
-
The effects of inter-letter spacing in visual-word recognition: Evidence with young normal readers and developmental dyslexics
Perea, M.; Panadero, V.; Moret-Tatay, C.; Gómez, P.
(2012).ArticleLearning and Instruction.
Vol. 22
DOI: 10.1016/j.learninstruc.2012.04.001
Pág. 420-430 -
De hipertextos, álbumes y libros ilustrados: la formación del lector en el libro álbum y en el libro ilustrado
Tabernero, R.
(2012).LlibrePerspectivas en investigación e innovación didáctica en recepción lectora. Leer Hipertextos.
A. Mendoza y J.M. de Amo (Coords.)
Editorial Universidad de Almería
Pág. 161- 182 -
Associative priming effects with visible, transposed-letter nonwords: JUGDE facilitates COURT
Perea, M.; Palti, D.; Gómez, P.
(2012).ArticleAttention, Perception, & Psychophysics.
Vol. 74
DOI: 10.3758/s13414-012-0271-6
Pág. 481-488 -
Are all Semitic languages immune to letter transpositions? The case of Maltese
Perea, M.; Gatt, A.; Moret-Tatay, C.; Fabri, R.
(2012).ArticlePsychonomic Bulletin and Review.
Vol. 19
DOI: 10.3758/s13423-012-0273-3
Pág. 942-947 -
Letter position coding across modalities: The case of Braille readers
Perea, M.; García-Chamorro, C.; Martín-Suesta, M.; Gómez, P.
(2012).ArticlePLoS ONE. Num.10
Vol. 7
DOI: 10.1371/journal.pone.0045636 -
On the role of the upper part of words in lexical access: Evidence with masked priming
Perea, M.; Comesaña, M.; Soares, A.P.; Moret-Tatay, C.
(2012).ArticleQuarterly Journal of Experimental Psychology.
Vol. 65
DOI: 10.1080/17470218.2011.636151
Pág. 911-925 -
Does the advantage of the upper part of words occur at the lexical level?
Perea, M.; Comesaña, M.; Soares, A.P.
(2012).ArticleMemory and Cognition.
Vol. 8
DOI: 10.3758/s13421-012-0219-z
Pág. 1257-1265 -
Subtle increases in interletter spacing facilitate the encoding of words during normal reading
Perea, M.; Gómez, P.
(2012).ArticlePLoS ONE. Num.10
Vol.7: e47568
DOI: 10.1371/journal.pone.0047568 -
Increasing interletter spacing facilitates encoding of words
Perea, M.; Gómez, P.
(2012).ArticlePsychonomic Bulletin and Review.
Vol. 19
DOI: 10.3758/s13423-011-0214-6
Pág. 332-338 -
Efecto del entrenamiento en reconocimiento de palabras y su relación con la comprensión
Miramontes Zapata, Silvia del Carmen
(2012).TesiUniversidad de Salamanca, Facultad de Educación
Director: José Ricardo García. (Dto. Psicología Evolutiva y de la Educación)
Apto Cum Laude por unanimidad