Tesis doctorales
-
O léxico bilingue: Um léxico ou dois? Eis a questão...
Comesaña, M.; Fraga, I.; Perea, M.; Pinheiro, A.
(2008).LlibreTemas em Bilingüismo.
C. Flores (Ed.)
Braga: Centro de Estudos Humanísticos, Universidade do Minho
Pág. 15-60 -
El análisis de la interacción alumno-profesor
Coll, C.; Sánchez, E.
(2008).ArticleRevista de Educación.
Vol. 346
Pág. 15-32 -
The effects of tasks on integrating information from multiple documents
Cerdán, R.; Vidal-Abarca, E.
(2008).ArticleJournal of Educational Psychology.
Vol. 100
Pág. 209-222 -
Search and Comprehension processes in learning from text
Cerdán, R.; Martínez,T.; Vidal-Abarca, E.; Gilabert, R.; Gil, L.; Rouet, J.F.
(2008).LlibreUnderstanding Multimedia Documents.
Rouet, J-F, Schnotz, W., Lowe, R.
Springer USA -
SMS: Impacto social y cognitivo
Blanco, E.; Perea, M.
(2008).ArticleEscritos de Psicología.
Vol. 2
Pág. 22-29 -
The effects of length and transposed-letter similarity in lexical decision: Evidence with beginning, intermediate, and adult readers
Acha, J.; Perea, M.
(2008).ArticleBritish Journal of Psychology.
Vol. 99
Pág. 245-264 -
The effect of neighborhood frequency in reading: Evidence with transposed-letter neighbors
Acha, J.; Perea, M.
(2008).ArticleCognition.
Vol. 108
Pág. 290-300 -
Intertextualidad e itinerarios de lectura en la formación del lector literario
Tabernero, R.
(2007).ArticleLenguaje y Textos. Num.26
Pág. 53-63
-
Resolución de problemas y comprensión situacional
Vicente, S.; Orrantia, J.
(2007).ArticleCultura y Educación. Num.1
Vol. 19
DOI: 10.1174/113564007780191232
Pág. 61-85 -
Six Basque Poets
Olaziregi, M.J.
(2007).LlibreTodmorden (UK), Arc Publications, 163 págs.