Tesis doctorales
-
Being Peripheral, Writing Global. The Location of Basque Literature
Olaziregi, Mari Jose
(2010).LlibreNew Spain, New Literatures.
Martín-Estudillo, Luis & Spadaccini, Nicholas.
Nashville (Tennessee), Vandeerbilt University Press
Pág. 27-42 -
Zlata doba zelezna doba ali doba literature? Vprasanje periodizacije, reformacije, protifeformacije y luci opozicije med vizualno-ustnim ter pisnim skozi optiko solenske, baskovske in Spanske literarne zgodovine
Olaziregi, M.J.; Pregelj, Barbara
(2010).Acta congrésAAVV, The Reformation in Slovene Lands (On the 500th Anniversary of Trubar's Birth).
Simpozij Odbobja 27, Ljubljani: unizarza v Ljubljani,
Pág. 147-158. -
Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo
Lluch, G.; Gil Calvo, E.; Martín Barbero, J.; Morduchowicz, R.; Arellano, G. A.; Cerrillo, P.
(2010).LlibreBarcelona: Editorial Anthropos
-
Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes. Los comités de valoración en las bibliotecas escolares y públicas
Lluch, G.
(2010).LlibreGijón: Editorial Trea
-
Les lectures de les Rondalles d'Enric Valor
Lluch, G.
(2010).LlibreEnric Valor. El valor de les paraules.
Verònica Cantó Doménech, Vicent Brotons Rico i Òscar Pérez Silvestre (eds.)
València, Acadèmia Valenciana de la Llengua
Pág. 61-71. -
Las nuevas lecturas deslocalizadas de la escuela
Lluch, G.
(2010).LlibreLas lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo.
Lluch, G., (edt.). Enrique Gil Calvo, Jesús Martín Barbero, Roxana Morduchowicz, G A Arellano i Pedro Cerrillo.
Barcelona: Editorial Anthropos
Pág. 105-128 -
Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks
Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.
(2010).ArticleReading Psychology.
Vol. 31
Pág. 30-68 -
Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?
Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.
(2010).ArticleContemporary Educational Psychology.
Vol. 35
Pág. 157-173 -
Are transposition effects specific to letters?
García-Orza, J.; Perea, M.; Muñoz, S.
(2010).ArticleQuarterly Journal of Experimental Psychology.
Vol. 63
Pág. 1603-1618 -
Do sign language videos improve web navigation for deaf signers?
Fajardo, I.; Parra, E.; Cañas, J. J.
(2010).ArticleJournal of Deaf Studies and Deaf Education.
Vol. 15
Pág. 242-262.