Universitat de ValènciaEstructura de Investigación Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Tesis doctorales

  • Being Peripheral, Writing Global. The Location of Basque Literature

    Olaziregi, Mari Jose

    (2010).Llibre

    New Spain, New Literatures.

    Martín-Estudillo, Luis & Spadaccini, Nicholas.
    Nashville (Tennessee), Vandeerbilt University Press
    Pág. 27-42

  • Zlata doba zelezna doba ali doba literature? Vprasanje periodizacije, reformacije, protifeformacije y luci opozicije med vizualno-ustnim ter pisnim skozi optiko solenske, baskovske in Spanske literarne zgodovine

    Olaziregi, M.J.; Pregelj, Barbara

    (2010).Acta congrés

    AAVV, The Reformation in Slovene Lands (On the 500th Anniversary of Trubar's Birth).
    Simpozij Odbobja 27, Ljubljani: unizarza v Ljubljani,
    Pág. 147-158.

  • Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo

    Lluch, G.; Gil Calvo, E.; Martín Barbero, J.; Morduchowicz, R.; Arellano, G. A.; Cerrillo, P.

    (2010).Llibre

    Barcelona: Editorial Anthropos

  • Cómo seleccionar libros para niños y jóvenes. Los comités de valoración en las bibliotecas escolares y públicas

    Lluch, G.

    (2010).Llibre

    Gijón: Editorial Trea

  • Les lectures de les Rondalles d'Enric Valor

    Lluch, G.

    (2010).Llibre

    Enric Valor. El valor de les paraules.

    Verònica Cantó Doménech, Vicent Brotons Rico i Òscar Pérez Silvestre (eds.)
    València, Acadèmia Valenciana de la Llengua
    Pág. 61-71.

  • Las nuevas lecturas deslocalizadas de la escuela

    Lluch, G.

    (2010).Llibre

    Las lecturas de los jóvenes. Un nuevo lector para un nuevo siglo.

    Lluch, G., (edt.). Enrique Gil Calvo, Jesús Martín Barbero, Roxana Morduchowicz, G A Arellano i Pedro Cerrillo.
    Barcelona: Editorial Anthropos
    Pág. 105-128

  • Understanding and integrating multiple science texts: Summary tasks are sometimes better than argument tasks

    Imagen representativa de la publicación

    Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.

    (2010).Article

    Reading Psychology.

    Vol. 31
    Pág. 30-68

  • Summary versus argument tasks when working with multiple documents: Which is better for whom?

    Imagen representativa de la publicación

    Gil, L.; Bråten, I.; Vidal-Abarca, E.; Strømsø, H.I.

    (2010).Article

    Contemporary Educational Psychology.

    Vol. 35
    Pág. 157-173

  • Are transposition effects specific to letters?

    García-Orza, J.; Perea, M.; Muñoz, S.

    (2010).Article

    Quarterly Journal of Experimental Psychology.

    Vol. 63
    Pág. 1603-1618

  • Do sign language videos improve web navigation for deaf signers?

    Fajardo, I.; Parra, E.; Cañas, J. J.

    (2010).Article

    Journal of Deaf Studies and Deaf Education.

    Vol. 15
    Pág. 242-262.