Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Estudiants de la Universitat de València

Una investigació tracta l’educació des dels espais transversals i socials, i des dels escolars i reglats

María José Chisvert, Diana Marín, Isabel Vidal, Laura Monsalve, Alicia Ros, Nerea Hernaiz, Elena Giménez, Míriam Abiétar i Jorge Belmonte (Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València).
María José Chisvert, Diana Marín, Isabel Vidal, Laura Monsalve, Alicia Ros, Nerea Hernaiz, Elena Giménez, Míriam Abiétar i Jorge Belmonte (Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València).

Míriam Abiétar, Elena Giménez i Jorge Belmonte, investigadores i investigador del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de València, han coordinat el llibre Educación, cultura y sociedad. Espacios críticos, una obra que tracta la coeducació audiovisual, la formació professional davant l’abandonament escolar i analitza de manera crítica les successives lleis educatives, entre altres temes.

La publicació parteix de l’interès per fer de les aules un espai de reflexió i debat, i es divideix en una part dedicada als espais transversals i socials, i una altra que se centra en els escolars i reglats.

La principal aportació d’aquesta publicació, que sorgeix com a iniciativa des del Departament de Didàctica i Organització Escolar per a promoure un espai en el qual exposar les diferents perspectives temàtiques, teòriques i investigadores del seu professorat, és precisament el seu caràcter col·lectiu i plural, que recull aproximacions molt diferents del camp educatiu.

En l’obra s’analitza el paper de la pedagogia enfront de la diversitat, i el funcionament de la coeducació audiovisual com a estratègia per a abordar la cultura mediàtica. També, des d’un enfocament més tecnològic, ofereix una reflexió sobre els escenaris oberts d’educació i quines tecnologies s’estan emprant per a aconseguir la inclusió educativa.

Educación, cultura y sociedad. Espacios críticos, format per tretze capítols, a més, planteja la formació professional com una base de política educativa enfront de l’abandonament escolar i analitza de manera crítica les successives lleis educatives, a més de proposar un nou pacte.

En l’elaboració del llibre, publicat per l’editorial Tirant lo Blanch, a més d’Abiétar, Giménez i Belmonte, ha participat personal docent i investigador del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, així com coautores i coautors d’altres universitats espanyoles.

Els assajos, informes i propostes de l’obra formen un treball col·lectiu en què, segons l’investigador Dino Salinas, es plasma “la formalització d’un pensament ordenat i actualitzat sobre una parcel·la de la realitat educativa des de punt de vista conceptuals diferents relacionats entre si, des de l’intent per focalitzar una mirada molt precisa per a convertir cada text en un espai crític de reflexió”.

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies