Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

.
.
.
.
.

L'equip internacional d’IVRAP es reuneix per a decidir pròxims passos i verificar la seua eina de realitat virtual

  • 4 de juliol de 2022
Image de la noticia

Les entitats internacionals participants en el projecte IVRAP s'han reunit entre el 28 i el 30 de juny en les instal·lacions de l’IRTIC per a decidir els pròxims passos a seguir i efectuar la verificació de l'eina de realitat virtual, així com de la plataforma d'aprenentatge. La iniciativa té com a objectiu ensenyar als estudiants en l'espectre autista i amb dificultats d'aprenentatge com “aprendre a aprendre” mitjançant el desenvolupament i l'avaluació d'una eina educativa de realitat virtual immersiva (IVR).

Aquesta acció cofinançada pel programa europeu Erasmus+ es basa en la combinació d'un dels models més estesos d'intervenció en autisme sobre l'educació, denominat Sistema de Treball Individual (IWS), l'eficàcia del qual ha sigut demostrada per diversos estudis científics, amb la potència de la IVR i els sensors de seguiment de mans per a manipular entorns virtuals.

Així mateix, la IVR té el potencial de millorar significativament els resultats de la versió convencional dels IWS i de facilitar enormement la transferència d'aquests mètodes a regions on l'accés als coneixements i les metodologies de l'autisme és limitat.

IVRAP durà a terme una investigació per a provar la usabilitat del programari i produirà tant un curs massiu obert en línia (MOOC) sobre la realitat virtual i l'autisme, com recomanacions normatives.

Per a desenvolupar la iniciativa, ha col·laborat un equip multisectorial de nou participants, entre els quals es troben investigadors de la Universitat de València d'Espanya, coordinadora del projecte, i la University of the West of England del Regne Unit.

D'igual manera, han contribuït a l'acció professors i persones autistes i les seues famílies de quatre escoles: Fundació Adapta i Koynos Cooperativa, d'Espanya; Cambian School, del Regne Unit; i Sobe Foundation, de Turquia. També ho ha fet Autismo Ávila, d'Espanya.

CEFIRE i Konya İl MEM, dues institucions de formació contínua dels dos governs regionals d'Espanya i Turquia, respectivament, han cooperat al seu torn, així com l'organització paraigua Autism-Europe.

El suport de la Comissió Europea a la producció d'aquest lloc web no constitueix una aprovació dels continguts, que reflecteixen únicament les opinions dels autors, i la Comissió no es fa responsable de l'ús que puga fer-se de la informació continguda en ella.