University of Valencia logo Logo Master's Degree in Migration Studies Logo del portal

Universitat de València

Recursos generals de la Universitat de València

D'entre els servicis i recursos que la Universitat de València oferix a tots els seus estudiants, citem els més rellevants per a els/les estudiants del nostre Màster:

  • Carnet Universitari
  • Compte d'e-mail en la UV
  • Cloud computing (Aula i Disc Virtuals)
  • Programes informàtics
  • Accés a bases de dades bibliogràfiques
  • Connectivitat Wifi
  • Biblioteca i Hemeroteca
  • Servicis audiovisuals
  • Unitat per a la integració de persones amb discapacitat

- Carnet Universitari: Hi ha dos tipus de carnet: un amb funcions acadèmiques i l'altre, d'acord amb el conveni firmat entre la Universitat i Bankia, amb funcions acadèmiques i bancàries, la targeta Visa Electró. El carnet sense funcions bancàries té, entre altres, les següents aplicacions acadèmiques:

  • Identificació del titular
  • Accés a les instal·lacions
  • Accés a la Secretaria Virtual:
    • Consulta de l'expedient
    • Consulta de qualificacions
    • Adaptacions
    • Sol·licitud de canvis de grup
    • Oferta del curs acadèmic
    • Petició de certificats i pagament de taxes
    • Reserva d'ordinadors a les aules informàtiques
    • Reserva d'instal·lacions esportives
  • Ofertes i descomptes en activitats culturals i transport públic.
     

- Compte d'e-mail en la UV. Per a poder validar l'accés a tots els servicis informàtics de la Universitat de València el Servici d'Informàtica (SIUV) proporciona a tots els/les estudiants de la Universitat un compte de correu electrònic (nom d'usuari i contrasenya). Este compte és la que s'utilitza com a mitjà de comunicació directa amb l'usuari: notícies, incidències, etc. Este compte, a més de ser una bústia de correu, té altres servicis associats:

  • Disc Virtual,
  • Secretaria Virtual,
  • Compte d'accés a aules,
  • Etc.

Els/les estudiants poden demanar el seu correu electrònic una vegada matriculats en el Màster. El Servici d'Informàtica (SIUV) dona suport a els/les estudiants en esta mena de sol·licituds.
 

- Cloud computing (Aula i Disc Virtuals). Internet es pot utilitzar, a més de com a mitjà de comunicació, com un suport de treball o computació en el núvol (Cloud computing). És ací on podem enquadrar tant l'Aula Virtual com el Disc Virtual al qual tenen accés tant els/les estudiants com els professors de la UV.

  • Aula virtual: Oferix espais de grup virtuals a professors i alumnes com a suport als grups de docència presencial. La plataforma és una aplicació Web de fàcil accés, que permet gestionar el lliurament d'activitats, elaborar qüestionaris, compartir documents, crear fòrums de discussió, enviar notificacions per correu electrònic o disposar de calendaris propis i de grups, entre altres opcions. També oferix als professors d'esta universitat la possibilitat de sol·licitar la creació de comunitats d'investigació virtuals associades a projectes d'investigació formats per personal d'esta i altres universitats.
  • Disc Virtual: Disponible si prèviament si s'ha sol·licitat un compte de correu electrònic. Pot ser utilitzat de manera individual, o per a grups de treball. El seu ús és molt freqüent, en el Programa de Màster, pels equips d'investigació per a anar emmagatzemant la informació generada en els projectes i també en les tesis de màster associades a ells. Quan un estudiant comença la seua fase d'investigació i participa en un projecte, té accés al disc virtual corresponent.


- Programes informàtics. La Universitat de València té contractades diverses llicències de campus de lliure accés que permeten a els/les estudiants realitzar totes les activitats necessàries per a dur a terme el seu Màster, entre les aplicacions disponibles es troben:

  • Sistema Operatiu Windows 7 Professional;
  • Microsoft Office Professional;
  • Microsoft Visio 2010;
  • SPSS IBM 19 (paquet estadístic); 
  • Adobe Acrobat X; 
  • Cisco Connexió VPN (client de connexió a VPN de Cisco); 
  • Citrix receiver (programa per a accedir als servidors de bases de dades bibliogràfiques); 
  • Ephorus (servici de detecció de plagis a través d'Aula virtual), 
  • RefWorks (servici integrat en el servici d'informació Bibliogràfica per a gestionar referències bibliogràfiques en web), 
  • Accés a versions anteriors de: Windows, Office, Acrobat...
     

- Accés a bases de dades bibliogràfica. Proporciona als usuaris orientació sobre els servicis de la Biblioteca, l'ús del catàleg automatitzat, la utilització de les obres de referència (enciclopèdies, diccionaris, directoris…), el maneig de les Bases de dades i l'accés a recursos d'informació disponibles a través d'Internet. La universitat esta subscrita a gran quantitat de revistes especialitzades i llibres en línia, que es poden consultar en el següent enllaç: Recursos electrònics
Estes Bases de dades estan classificades en huit àrees temàtiques:

  • Multidisciplinàries
  • Humanitats
  • Esport
  • Ciències bàsiques i de la Salut
  • Ciències Socials
  • Dret
  • Economia
  • Empresa
     

- Connectivitat Wifi. La Universitat de València oferix als seus usuaris, així com als usuaris visitants d'altres institucions, que estiguen associades al projecte eduroam, un servici d'accés Wireless a la xarxa en les seues diferents dependències i limítrofs d'estes. En l'enllaç: Configuració de la connexió s'oferixen instruccions per a configurar l'accés a la xarxa sense fil des dels principals sistemes operatius: Windows XP, Linux, Mac OsX…

- Biblioteca i Hemeroteca. La Universitat de València està estructurada en diferents campus universitaris dins de l'àrea metropolitana de la ciutat. Pel caràcter multidisciplinari del Màster esmentarem les biblioteques generals dels diferents campus, totes elles disposen d'una extensa hemeroteca amb publicacions especialitzades:

  • Biblioteca de Ciències Socials "Gregori Maians": especialitzada en: Ciències Socials, Dret i Economia.
  • Biblioteca d'Humanitats "Joan Reglà": especialitzada en geografia i història, filologia, filosofia, ciències de l'educació, història de l'art, biblioteconomia i documentació, periodisme i comunicació audiovisual. Compta amb 696 llocs de lectura, 30 llocs de treball en grup i més de 380.000 volums a la disposició de l'alumnat.
  • Biblioteca de Ciències de la Salut: especialitzada en: Medicina, Odontologia i altres branques de les Ciències de la Salut.

- Servicis audiovisuals. El taller d'audiovisuals es va crear en1991 En l'actualitat, s'ha consolidat com un centre d'audiovisuals amb un extens elenc d'activitats, com la formació i pràctiques docents, els servicis audiovisuals generals, la realització i difusió de continguts audiovisuals universitaris, la gestió i digitalització de l'arxiu audiovisual de la nostra universitat, o la producció de documentals de divulgació científica a partir de projectes d'investigació mitjançant convenis amb entitats o institucions.

- Unitat per a la integració de persones amb discapacitat. La Universitat de València disposa d'una unitat específica per a assessorar i vetlar pel respecte i compliment dels criteris d'accessibilitat universal i disseny per a tots, segons el que es disposa en la Llei 51/2003. La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD), és un servici de la Universitat de València (UV) que naix amb la finalitat de vetlar pel principi d'igualtat d'oportunitats i la no discriminació. Pot fer ús d'este servici el col·lectiu d'estudiants amb necessitats educatives especials derivades d'una condició de discapacitat que disposen del Certificat de Discapacitat, així com el Personal Docent i Investigador (PDI) i Personal d'Administració i Servicis (PAS) en contacte amb este col·lectiu. Este servici proporciona a l'estudiant informació i assessorament, així com s'avaluen les seues necessitats educatives específiques derivades de la seua condició de discapacitat per a procedir a les adaptacions curriculars pertinents en la seua etapa acadèmica. Polsa ací per a visitar els servicis oferits.
 

Fundació Universitat-Empresa, ADEIT

La Universitat de València disposa de la Fundació Universitat-Empresa, ADEIT, per a gestionar les pràctiques d'els/les estudiants en empreses. La Fundació Universitat-Empresa de la Universitat de València, ADEIT va ser promoguda en 1987 pel Consell Social de la Universitat de València, per a facilitar la col·laboració i el mutu coneixement entre la Universitat i la societat en general i els sectors productius en particular. Cada any s'oferixen a els/les estudiants més de 15.000 places de pràctiques adequades als diferents programes formatius. A més, des de la Unitat de Qualitat (GADE) de la Universitat de València i en col·laboració amb ADEIT, s'ha creat el Programa de Avaluació de les Pràctiques en Empreses (PAPE), ha sigut inclòs dins del Sistema de Garantia Interna de Qualitat de la Universitat de València, aprovat per l'ANECA a l'octubre de 2008, i per tant estan incloses les pràctiques externes que realitze l'alumnat que curse qualsevol titulació de la Universitat de València.

Recursos específics de la Facultat de Psicologia i Logopèdia.

A més dels servicis que oferix la Universitat de València, la Facultat de Psicologia i Logopèdia disposa dels següents recursos: 

  • Biblioteca i Hemeroteca
  • Aules
  • Docimoteca
  • Laboratoris docents
  • Equipament informàtic
  • Espais de treball
  • Salas per a grup i conferències

- Biblioteca i Hemeroteca. Ateses per personal de la universitat, conté llibres i revistes de caràcter especialitzat. Les característiques més rellevants de la biblioteca de la facultat de Psicologia i Logopèdia són:

Equipament Quantitat
Llocs de lectura 412 (7 adaptats)
Ordenadors de consulta 30 (1 adaptat)
Salas de treball en grup 3
Nombre de portàtils en préstec 43
Màquines autopréstec 1
Escaners 2
Sala de Formació 1 (20 ordinadors)
Taules d'altura adaptada 7 llocs de treball
Auriculars 4 (2 camb micròfon)
Suport de lectura 3
Bucle magnètic 1
  • Més de 20.000 llibres disponibles, 
  • 619 subscripcions a revistes i publicacions periòdiques especialitzades, 
  • Accés a 395 revistes electròniques,
  • Accés a les principals bases de dades especialitzades,
  • Bústia de devolució
  • TV 65'' en les cabines de treball
  • Cables HDMI

Estan situades en la planta baixa de l'edifici de la Facultat de Psicologia i Logopèdia.

- Aules: La Facultat de Psicologia i Logopèdia disposa de les següents aules: En la Planta baixa de l'Edifici Nou es troben 9 Aules, de l'A1 a l'A9 amb capacitat entre 50 i 60 alumnes. Estan dotades amb taula amb ordinador amb connexió a internet per al professor, vídeo-projector amb entrades addicionals RGB i/o HDMI per a ordinador portàtil i entrada addicional RCA per a vídeo, pantalla de projecció i pissarra. Les aules A1 i A2 són compatibles amb MAC, IPAD, IPHONE, IOs a través de dispositius Apple TV. Megafonia i Wifi.

- Sales de grup i conferències: 
- Saló de Juntes: Ubicació en Planta baixa Edifici Principal amb Capacitat per a 48 persones. Recursos: La taula principal de ponents està dotada amb ordinador amb connexió a internet i al vídeo-projector de la sala. Entrades addicionals RGB i HDMI per a ordinador portàtil i RCA per a vídeo, pantalla de projecció. Megafonia: Si Wifi: Si
- Saló de Graus: Situat en la Planta baixa Edifici Principal i amb capacitat per a 66 persones, compta amb els següents recursos: Taules per a ponents amb ordinador amb connexió a internet i al vídeo-projector del saló. Entrades addicionals RGB i HDMI per a ordinador portàtil, i RCA per a vídeo, pantalla de projecció. El saló de Graus està dotat amb una cambra IP amb entrada d'àudio i una Web Cam. Megafonia: Si Wifi: Si
- Sala d'actes: Situat en el Soterrani de l'Edifici Nou. Té una capacitat per a 158 persones i compta amb una taula per a cinc ponents amb ordinador amb connexió a internet i als dos canó de projeccions del Saló amb entrades addicionals RGB per a ordinador portàtil, dos pantalles de projecció. Megafonia: Si Wifi: Si

- Docimoteca. En la docimoteca el personal de la facultat proporciona servicis d'atenció i assessorament, tant al professorat com a l'alumnat, en la consulta del material d'avaluació (tests, etc.), diagnòstic i tractament psicològic. Es disposa de programari específic de correcció de proves psicològiques i aplicació psicològica, i s'ajuda a l'alumnat en la correcció de proves. L'estudiant pot fer ús del servici de préstec de tests i vídeos (Dvds) de la docimoteca per diferents vies: mitjançant l'ús del carnet universitari, sota permís de tutor o del director del projecte. La docimoteca està situada en l'edifici de la Facultat de Psicologia de la Universitat de València (Primer pis).

- Laboratoris docents. Hi ha 13 laboratoris docents atesos per personal tècnic altament qualificat:

  • 2 de Docimoteca (depòsit i sala de consulta):
    • Docimoteca A
    • Docimoteca B
  • 5 d'informàtica d'ús docent (capacitat 40 alumnes)
  • 6 Específics:
    • Psicologia Experimental
    • Conducta Humana,
    • Observació de Conducta
    • Logopèdia i Llenguatge
    • Tècniques Autògenes
    • Psicologia dels Grups

Els laboratoris disposen d'un complet equipament per a la realització de les classes pràctiques de les matèries del pla d'estudis. Destaquem:

  • 1 equip de realitat virtual;
  • 15 microscopis binoculars,
  • 200 preparacions per a observació microscòpica;
  • 250 exemplars de models anatòmics de diferents òrgans, sinapsis i neurones;
  • 5 butaques de relaxació;
  • 3 equips de bioretroalimentació; 
  • Diferents mesuradors de registres fisiològics (pulsímetres, mesuradors de tensió arterial, mesuradors de glucosa, alcoholímetres, espiròmetres i cooxímetros),
  • Diversos equipaments complexos:
    • 1 Sistema EyeLink II,
    • 2 Unitats StudentLab informatitzats,
    • 1 Equip Observer/Phenotyper,
    • 1 Sistema Psicofisiología Medicid 5,
    • 1 Sistema Psychoacoustic/Speech, o Audiómetro de Diagnòstic AudioTest 330.

També es compta amb una completa dotació d'equipament per a l'observació de la conducta animal (estabularios, caixes d'evitació, laberints, caixes d'agressió, Hole Board, etc.)

- Equipament informàtic: a més dels 5 laboratoris d'informàtica ja citats, l'alumne disposa dels següents mitjans informàtics:

  • 1 aula informàtica: amb 18 llocs d'ús obert a els/les estudiants.
  • 80 ordinadors fixos,
  • 36 ordinadors portàtils, per a convertir qualsevol espai en aula d'informàtica.
  • Connexió Wi-fi a Internet: per tot el centre i limítrofs.

- Espais de treball: l'alumnat disposa de nombroses taules i bancs per al treball en grup, amb accés a la xarxa elèctrica i amb connectivitat Wifi. Este mobiliari està situat en els espais comuns (corredors i zones de pas) de les diferents plantes de la Facultat de Psicologia i Logopèdia. El professorat del Màster disposa de dos despatxos, en els quals treballar i atendre els/les estudiants, amb equipament informàtic i connectivitat a Internet.