University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Alumnat “difícil” i estratègies per a la resolució de conflictes amb el Grup Aula

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Program Continuing education
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 25/05/2021
End date of the course 01/06/2021
Registration start date 24/02/2021
Registration end date 15/03/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 25/05/2021 16:00 25/05/2021 18:00 Aula 1.1 CFQ
2 25/05/2021 16:00 01/06/2021 19:00 Aula 1.1 CFQ
3 25/05/2021 16:00 01/06/2021 20:00 Aula 1.1 CFQ
4 01/06/2021 15:00 01/06/2021 21:00 Aula 1.1 CFQ
UV Faculty
  • Navarro Perez, Jose Javier
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Servei General
Ver ficha
Training objectives
  • 1. Accions i percepcions de l’alumnat.
    • 1.1.Valors de l’alumnat.
    • 1.2.Conductes fraudulentes de l’alumnat universitari.
    • 1.3.Percepció de “bon professor” per l’alumnat.
    • 1.4.Problemes del professorat.
  • 2. La teoria de l’argument i la tutoria grupal.
    • 2.1. L’argument com a estratègia de resolució de conflictes.
    • 2.2. La tutoria grupal.
  • 3. El treball amb grups: més enllà de les llistes de matrícula.
    • 3.1.Configuració d’una identitat.
    • 3.2.Creació de sentit de grup.
    • 3.3.Establiment de normes.
    • 3.4.Resolució de conflictes a l’aula.
      • 3.4.1. Resolució versus cronificació.
      • 3.4.2. Fases de la resolució.
      • 3.4.3. Elements que distorsionen la resolució (a considerar).
    • 3.5.El contracte de convivència a l’aula com a annex a la guia docent.
  • 4. El diàleg i altres tècniques per a la intervenció individual.
  • 5. Exercicis relacionats amb els continguts impartits.
Contents
  • 1. Accions i percepcions de l’alumnat.
    • 1.1.Valors de l’alumnat.
    • 1.2.Conductes fraudulentes de l’alumnat universitari.
    • 1.3.Percepció de “bon professor” per l’alumnat.
    • 1.4.Problemes del professorat.
  • 2. La teoria de l’argument i la tutoria grupal.
    • 2.1. L’argument com a estratègia de resolució de conflictes.
    • 2.2. La tutoria grupal.
  • 3. El treball amb grups: més enllà de les llistes de matrícula.
    • 3.1.Configuració d’una identitat.
    • 3.2.Creació de sentit de grup.
    • 3.3.Establiment de normes.
    • 3.4.Resolució de conflictes a l’aula.
      • 3.4.1. Resolució versus cronificació.
      • 3.4.2. Fases de la resolució.
      • 3.4.3. Elements que distorsionen la resolució (a considerar).
    • 3.5.El contracte de convivència a l’aula com a annex a la guia docent.
  • 4. El diàleg i altres tècniques per a la intervenció individual.
  • 5. Exercicis relacionats amb els continguts impartits.
Competencies to be developed

L'alumnat ha de ser capaç d'identificar la distorsió des del marc grupal. Ha d’aglutinar capacitats per a desenvolupar estratègies per a la negociació. Ha de ser competent per a integrar capacitats per a la resolució de conflictes a l'aula, tant amb casos individuals com grupals. Ha de tenir la competència per a adquirir competències per a afrontar un conflicte d'aula a través de la teoria de l'argument i la relació educativa. Ha de ser capaç de comparar conflictes i percepcions d'alumnat universitari aliè a la UVEG. Ha de ser competent per a elaborar un contracte de convivència a l'aula amb estudiants i vincular-lo a la guia docent.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Elaboració d’un contracte de convivència a l’aula vinculat a la guia docent i realització d’exercicis. Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones o presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora, o pel tutor o professor

Last modification 17/09/2021