University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Atenció a les persones usuàries en la biblioteca universitària i atenció a persones amb discapacitat

Target PAS
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 2'30
Asynchronous online duration 17'30
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 02
Training plan year 2023
Start date of the course 01/06/2023
End date of the course 29/06/2023
Registration start date 08/02/2023
Registration end date 22/02/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 01/06/2023 00:00 29/06/2023 00:00 asíncrona
2 16/06/2023 09:00 16/06/2023 11:30 Sala de formació Biblioteca de Psicologia i Esport
Professional profile of the recipients
PAS. Grups A1, A2 i C1, C2 Administració especial del Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de València. Prioritàriament treballadors/res que estiguen en atenció al públic C1 i C2
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
Training objectives

L’objectiu general del curs és proporcionar pautes de treball, recomanacions i tècniques que permeten dur a terme una comunicació fluida, eficaç i de qualitat amb l'usuari a les biblioteques.

Com a objectius específics ens plantegem la consecució dels següents:

• Contextualitzar el procés d'atenció a l'usuari com a part fonamental de la gestió integral de la biblioteca.

• Presentar les circumstàncies i factors que influeixen o poden influir en el desenvolupament del procés de comunicació que es duu a terme entre l'usuari i la biblioteca.

• Descriure les condicions i factors que cal considerar en les diferents etapes del procés d'atenció a l'usuari.

• Oferir recomanacions i pautes de treball específiques per a resoldre situacions conflictives amb els usuaris, així com gestionar suggeriments, queixes i reclamacions presentades.

• Proporcionar consells pràctics per a una comunicació fluida i eficaç amb usuaris amb necessitats especials.

• Ressaltar les possibilitats que ofereixen les tecnologies en els processos de comunicació amb l'usuari. Aportar suggeriments i exemples pràctics per a abordar amb garanties l'atenció a l'usuari en biblioteques a través de mitjans de comunicació digitals.

Competencies to be developed

L'atenció a l'usuari s'ha convertit en una de les parts fonamentals del treball bibliotecari que contempla no sols la resolució de consultes, dubtes o preguntes, sinó també la informació i orientació a l'usuari, la senyalització de seccions i serveis, l'adaptació de recursos, la personalització de serveis i prestacions, etc.

Les biblioteques existeixen per a atendre les necessitats dels seus usuaris, satisfer-les i adoptar els canvis necessaris per a oferir un servei de qualitat que repercutisca en la satisfacció dels usuaris que, al cap i a la fi, són els autèntics valedors del nostre treball diari.

Per a atendre convenientment l'usuari cal  adequar els nostres serveis cap als usuaris. Per a això hem de conèixer-los, esbrinar les seues necessitats, què és el que demanden, quines expectatives tenen i què valoren dels nostres serveis.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Curs teorico-pràctic en el qual es tractaran les principals qüestions a considerar en l'atenció a l'usuari en biblioteques públiques. Exposició de continguts. Debats. Grups de treball. Supòsits pràctics. Exemples de bones pràctiques

Inscription