University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Gestió de conflictes i mediació (PAS)

Target PAS
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 16 h
Presential duration 16 h
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 14/10/2024
End date of the course 24/10/2024
Registration start date 04/09/2024
Registration end date 13/09/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 14/10/2024 10:00 14/10/2024 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 17/10/2024 10:00 17/10/2024 14:00 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 21/10/2024 10:00 21/10/2024 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 24/10/2024 10:00 24/10/2024 14:00 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Gonzalez Navarro, Pilar
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Gracia Grau, Esther
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Non-UV faculty

Gemma Pons García

Llicenciada en la Facultat de Dret de València (1998), Màster en Gestió i Resolució de Conflictes a Les Heures, Universitat de Barcelona (2000), Diploma d'estudis avançats del Doctorat a la Universitat de Barcelona (2003) investigant sobre “la confidencialitat a els procediments de mediació”, Harvard Law School Workshop: “Theory and tools of the Harvard Negotiation Project”.


CEO al Centre de mediació Gestió Intel·ligent de Conflictes. la Coautora del Projecte de creació de les UMS (unitats de mediació sanitària -prevenció i gestió de conflictes a les organitzacions-) que es va implementar a l'Hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona, ​​Consorci Sanitari de Terrassa i dues Gerències del ICS.

Training objectives
  1. Conéixer les variables psicosocials implicades en els processos de conflicte, negociació i mediació.
  2. Saber identificar els components emocionals i cognitius presents en les relacions interpersonals i la seua influència en el desenvolupament dels conflictes i en la seua resolució.
  3. Diferenciar problema, conflicte, agressió i violència a la feina.
  4. Conèixer procediments per identificar el procés de conflicte i la seva resolució a la feina i fomentar un entorn social més saludable.
  5. Identificar els mecanismes a través de les quals es produeix el diàleg intern (v.g., remugacions, pensaments distorsionats, atribucions...) aconseguint així la possibilitat de gestió del mateix i de la seva influència en el desenvolupament dels conflictes.
  6. Identificar característiques personals que influeixen a la resolució dels conflictes.
  7. Disposar d'esquemes operatius per a l'anàlisi de situacions disfuncionals i per a la construcció i la gestió de problemes.
  8. Aprendre tècniques destinades a l'autogestió en situacions de intensitat emocional elevada, tant en un mateix com en la relació amb persones de l'entorn i construir vivències interpersonals més saludable
  9. Aproximar-se a una nova comprensió del conflicte i les seves dinàmiques mitjançant un mètode pràctic vivencial.
  10. Dotar els assistents de tècniques i eines mediadores bàsiques per a la gestió de conflictes diaris.
Contents
  1. Conflicte, negociació i mediació a les organitzacions: perspectiva psicosocial.
  2. El procés de construcció de conflictes i problemes a partir de situacions disfuncionals.
  3. Com traçar el mapa del conflicte
  4. Les estratègies bàsiques de gestió del conflicte.
  5. Diagnòstic de mediabilitat.
  6. Tècniques mediadores i la seva integració al procediment de mediació.
  7. Casos pràctics
Competencies to be developed
  • Conèixer i aplicar la cultura de la mediació com a mitjà de gestió de conflictes
  • Capacitat d'identificació i individualització del conflicte
  • Millorar les relacions interpersonals a la feina.
  • Millorar el maneig de les relacions conflictives.
  • Millorar la capacitat per integrar-se a grups de treball.
  • Evitar situacions d'agressió i violència a la feina.
  • Millorar la capacitat dautocontrol emocional.
  • Disposar d'instruments i esquemes d'actuació eficaços davant de situacions de conflicte interpersonal a la feina.
  • Capacitat per posar en pràctica tècniques mediadores.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription