Per a obtindre el títol del màster és necessari completar un mínim de 60 crèdits ECTS estructurats en un paquet d'assignatures Fonamentals i OBLIGATÒRIES que fan un total de 24 crèdits, del que us heu de matricular TOTS. A estes assignatures obligatòries heu d'afegir un total de 18 crèdits d'assignatura optatives, del paquet d'Especialització científica-professional. Podeu matricular-vos lliurement de qualsevol d'elles, l'horari està dissenyat perquè no hi haja solape entre cap opció. A estos crèdits heu de matricular-vos d'altres 12 crèdits de Treball Final de Màster (TFM), i d'altres 6 crèdits del que hem denominat ASSIGNATURES DE ANIVELLACIÓ.
El concepte d'ANIVELLAMENT ve donat el caràcter interdisciplinari de la paleontologia, ja que els nostres estudiants solen tindre una formació de grau molt diversa, principalment provenint de carreres de Ciències de la Terra (Geologia i Enginyeria Geològica) o de Ciències de la Vida (Biologia i Ciències Ambientals).
Per a donar a tots els alumnes i les alumnes una base sòlida sobre la qual començar el màster, tots haureu de cursar 6 crèdits d'estes ASSIGNATURES DE ANIVELLACIÓ. Aquells estudiants que tinguen una base Biològica (Biologia o Ciències Ambientals), deuran cursar els 6 crèdits d'Ambient Sedimentari i registre fòssil i Interpretació de mapes geològics i introducció a la cartografia geològica (NOMÉS EIXES ASSIGNATURES D'ANIVELLAMENT). De la mateixa manera, aquells estudiants amb una formació geològica (Geologia o Enginyeria Geològica), haureu de cursar les assignatures de “Diversitat i filogènia de vegetals i fongs” i “Morfologia i diversitat Animal” (I NOMÉS EIXES).
En casos extraordinaris, com pot ser que aquells interessats en cursar el màster amb una formació prèvia que no s'ajuste a cap d'estos dos supòsits, us aconsellem contacteu amb la direcció del màster per a analitzar de manera personal la vostra situació i poder aconsellar-vos en la millor direcció possible.
TOTAL CREDITS DEL MÀSTER: 60 = 24 CREDITS (obligatoris de formació fonamental) + 12 CREDITS (obligatoris del Treball fi de màster) + 6 CREDITS (obligatoris segons l'optativitat triada: Geòlegs o Biòlegs/Ambientòlegs) + 18 CREDITS (optatives de l'especialització científica-professional).