Logo de la Universitat de València Logo Màster en Direcció d'Empreses (MBA) Logo del portal

Aprendre a fer neuromàrqueting, clau en el sector empresarial

L'alumnat del Màster en Direcció d'Empreses ha pogut beneficiar-se, durant aquests últims mesos, d'una sèrie d'activitats complementàries dirigides a ampliar els seus coneixements en diferents àmbits d'interés al sector empresarial. El passat desembre va tindre lloc un seminari centrat en la innovadora tècnica de Neuromàrqueting i en gener es va dur a terme una jornada al voltant de la logística empresarial. 

25 de de gener de 2017

El neuromàrqueting és una disciplina amb cada vegada més rellevància que tracta d'unir les tècniques de la neurociència amb el màrqueting, amb l'objectiu de conéixer i comprendre els nivells d'atenció que mostren els clients davant diferents estímuls sensorials. El neuromàrqueting pot ser de tres tipus: visual, auditiu kinestésic (basat en el sentit del tacte, gust i olfacte).

A través del neuromàrqueting, s'utilitzen la ciència i la tecnologia per a arribar més fàcilment al consumidor i explicar el comportament de les persones basant-se en la seua activitat neuronal durant el procés de la compra. Amb aquest fi utilitzen diferents ferraments com la Ressonància Magnètica Funcional (fMRI), que permet monitorar funcions fisiològiques, l'encefalografia (EEGG), que mesura els canvis elèctrics del cervell, la Magneto Encefalografia, que estudia els canvis magnètics, la Tomografia (PET), que analitza les funcions fisiològiques com el metabolisme, flux i oxigenació de l'aire, així com equips de Eye catching, basat en rais infrarojos, que rastregen i graven la direcció de la mirada de la persona en una imatge o vídeo. 

Al voltant d'aquest ampli i innovador tema es va centrar el seminari dirigit a l'alumnat del Màster en Direcció d'Empreses de la Universitat de València (MBA). L'esdeveniment va tindre lloc el passat 14 de desembre a la vesprada en la Facultat d'Economia, i van participar de diferents membres del Consumer Behaviour Research (CBR) del Institut LENI.
 

Este centro de investigación e innovación, localizado en la Universitat Politécnica de València, logra desarrollar nuevas formas de comunicación persona-ordenador y que la tecnología se integre de forma natural e invisible en nuestro día a día. Las investigaciones de esta prestigiosa institución, además de gozar de interés desde el punto de vista científico y tecnológico, tienen una gran importancia para el sector empresarial, ya que tratan de conocer qué dirige el comportamiento del comprador para de esta forma satisfacer sus necesidades, aportando a la marca claves para la mejora de su negocio.

El coordinador científic del CBR, Jaime Guixeres, va ser l'encarregat d'obrir el seminari amb la seua xerrada "Fonaments del Neuromàrqueting. Tipus de senyals. Metodologia", en la que es van exposar les bases del neuromàrqueting i la manera en la que opera aquesta metodologia. A continuació, va participar l'expert José Manuel Asín, investigador de l'àrea Neurovisual, que es va centrar en el tema: "Neurodisseny web: mesura neurocomportamental aplicada al disseny web". L'esdeveniment va concloure amb la presentació de la investigadora Neuroretail del grup, Carmen Torrecilla, que va tractar: "Shopperlab: aplicació de la realitat virtual com a ferramenta analítica del màrqueting".

D'aquesta manera, l'alumnat del Màster en Direcció d'Empreses (MBA), va aprendre sobre les distintes utilitats del Neuromàrqueting per part d'uns dels laboratoris més innovadors i punters del sector.

 

Aquesta no ha sigut l'única activitat preparada per a l'alumnat del Màster en Direcció d'Empreses. Amb el fi de completar la seua formació en l'àmbit del màrqueting, es va dur a terme el passat 20 de gener un seminari que va tractar aquest tema en relació a la logística de l'empresa. En el transcurs de l'acte, organitzat per l'Associació de Comerciants i Distribuïdors, AECOC, l'alumnat va conéixer de primera l'experiència en el sector logístic de diverses empreses.

Expertos en el seminario

 

L'acte es va obrir amb la xerrada "AECOC, al servici de la competitivitat empresarial", impartida per Enrique Boigues, director emèrit de Logística i Transport de AECOC. A continuació va intervenir Javier Gogénola, responsable de Logística de ALDI Supermercats, finalitzant el seminari amb un interessant debat entre ponents i assistents.

 

 

Etiquetes