Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants del màster

Col·lecció Finances amb ordinador: dissenye nº 1 - Posicions elementals en carteres d'inversió amb opcions

2 de de maig de 2016

Els contractes d'opció financera poden usar-se per a dissenyar carteres d'inversió, açò és, combinació de posicions en opció i en altres actius financers. Tals posicions poden ser les següents:

• Compra al comptat d'accions;
  • Venda a descobert d'accions;
  • Compra al comptat de l'actiu lliure de risc (préstec creditor);
  • Venda a descobert de l'actiu lliure de risc (préstec deutor);
  • Compra de contractes call;
  • Venda de contractes call;
  • Compra de contractes put;
  • Venda de contractes put.

El llibre de càlcul Posiciones Elementales (Excel o LibreOffice) permet il·lustrar analítica i gràficament tant el resultat com el valor de cadascuna de tals posicions sota el supòsit de formació d'una cartera en una data determinada amb venciment en una altra data concreta, així com la reacció de la forqueta de la corresponent posició. Pot vostè posar en pràctica els seus coneixements sobre el tema contestant les preguntes del llibre de càlcul Cuestiones Posiciones Elementales.

Editat per: Agustín Piñol, pinyol@uv.es