El caràcter professional d'aquesta titulació i la normativa que la regula, fan necessària una connexió entre la titulació cursada per l'estudiant i l'especialitat triada, d'on es deriva que puguen existir titulacions universitàries que permeten l'accés directe i amb prioritat preferent a cada especialitat, altres que permeten l'accés directe, però amb menor prioritat a cada especialitat i, finalment, titulacions que no permeten l'accés de forma directa a l'especialitat. Per a això, a l'hora de definir els criteris d'accés al màster, és important tenir en compte el Reial Decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari.
Requisits d'accés a cadascuna de les especialitats del màster
En base a l'anterior, per a l'accés a cadascuna de les especialitats del Màster en Professor / a d'Educació Secundària a la Universitat de València s'estableixen els següents nivells de priorització de titulacions:
Nivell dePrioritat 1 |
Titulacions que permeten l'accés directe, i de forma preferent, a cada especialitat. |
Nivell dePrioritat 2 |
Titulacions que permeten l'accés directe a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions preferents. |
Nivell dePrioritat 3 |
Titulacions que permeten l'accés a cada especialitat, només en el cas que l'oferta siga superior a la demanda existent de les titulacions de les anteriors prioritats, i sempre mitjançant prova d'accés |
Grups genèrics Màster Secundària |
|
| Especialitats | OFERTA |
| Biologia y Geologia | 40 |
| Dibuix | 40 |
| Economia | 20 |
| Filosofia | 40 |
| Educació Física | 40 |
| Física y Química | 40 |
| Geografia e Història | 80 |
| Llengua Castellana | 80 |
| Llengua Catalana | 40 |
| Anglés | 80 |
| Francés | 10 |
| Alemany | 10 |
| Clàssiques | 20 |
| Matemàtiques | 40 |
| Música | 20 |
| Formació i Orientació Laboral | 20 |
| Orientació Educativa | 40 |
| Tecnologia i Processos Industrials | 40 |
| Empresa, Comerç i Turisme | 20 |
| Especialitats Biosanitàries | 40 |
| Serveis Socioculturals i a la Comunitat | 40 |
| TOTAL | 800 |





