UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Acrònim PIEE_2736139
Codi PIEE_2736139
Curs acadèmic 2023-2024
Programa Emergents
Àrees de coneixement Ciències de la Salut
Data d'inici 01/09/23
Data de finalització 31/07/24
Categories
  • Classe invertida
  • Elaboració de materials multimèdia
  • Simulacions
Paraules clau aprenentatje, disseny gàfic, aula invertida, roles
Línies estratègiques

Metodologías activas para favorecer el aprendizaje profundo de los estudiantes

Acciones que contribuyan a fomentar la sostenibilidad.

Fomento de la competencia digital en en el estudiantado.

Uso de las TIC como facilitador del aprendizaje. Recurso didáctico.

Presentació

L’objectiu del present projecte d’innovació docent és facilitar l’aprenentatge de l’assignatura “Practicum III”  i la visualització de casos clínicos complexos vistos en classe, a través de pòsters  creats per l’alumnat mitjançant el software de disseny gràfic “CANVA” i poder transferir-los a posteriori a la comunitat científica en congressos, ponències, realizant aixina tasques de aprenentatje i tasques investigadoras.

               Durant l´assignatura de Practicum III de podologia l´alumat assisteix  a pràctiqus assistenciales en la clínica podologica fundación Lluis Alcanys, per a desenvolupar el projecte l’alumnat ha de treballar en equips de dos a cuatre persones, buscar un cas clínic complex vist durant l´asistencia pràctica en la Clínica Podológica, seguir la evolució del mismo i elaborar un pòster amb la informació del tema corresponent que s’ha treballat prèviament al llarg de les classes, on séxplique el caso, diagnóstic i el tractament físic adient i el pronòstic- conclusions.

Hi Haurà un seminari al principi de curs on s´explique l´elaboració del pòster i el programa CANVA. La plantilla a seguir es penjarà al aula virtual.  Una volta realizats  han de pujar-se al aula virtual  per a fer-ne una anàlisi crític per part de l’alumnat. La projecció dels pòsters  a l´aula virtual  es fara abans de  les dos últimes setmanes de l’assignatura fins a la data de l´examen per a la seua consulta i així poder preparar l’avaluació de continguts teòrics, així com la seua exposició durant les dos últimes semanes de classe. El alumne tindrà un tutor pera guiar en la tasca i avaluar la mateixa.

D´aquesta manera el alumnat pot visualitzar casos complexos de la Clínica podológica que per agenda potser no haja pogut veure presencialment i  assumir el rol de podòleg y valorar tractaments realitzas per a  poder portar-los després a la pràctica clínica.

De manera voluntària el pòster  s´enviarà a un congrés de podologia o de Ciències de la salut i l´alumne tindrà  la oprtunidad de poder aprendre com es realitza un pòster científic i  com es pot enviar y assumir una tasca investigadora. En l´examen teòric poden aparèixer preguntes dels casos.

Objectius

         Aquest projecte d’innovació docent té com a finalitat  consolidar els coneixement adquirits de forma més práctica i lúdica, poder desarrollar un pòster cientifico y poder coneixer tractaments complexos realizats a la Clínica podológica . Aixina com aprendre a enviar un pòster científic a un congrés. I utilitzar eines on-line de disseny.

Els objectius són aplicar els coneixements adquirits a l’assignatura per a realitzar un poster relacionat amb cas complexo del peu i adquirir la capacitat  de realitzar i desenvolupar un tractament  podológic complex y poder realitzar pòster científico emprant mitjans audiovisuals

Saber utilitzar l´eina digital CANVA és un altre dels objectius

Subvenció

Subvenció concedida: 100€

Graus implicats
Grau en Podologia
Assignatures implicades

 Practicum III de podologia

Estudiantat a qui va dirigit

Estudiants de l'assignatura de Practicum III de podologia

Esdeveniment on es presenta

4 grups d´ alumnes junts als seus tutors han enviat i han siguts acceptats per a la presentació en el 53 Congres Nacional de Podologia que es celebrarà en Octubre en Murcia.

Resultats

A continuació es detallen el grau de consecució dels objectius inicials
Objectiu 1. Aplicar els coneixements adquirits a l’assignatura per a realitzar un pòster relacionat amb cas complex del peu.
Aquest objectiu està assolit. L’alumnat a realitzat i exposat un total de 16 pòster . Un pòster per cada grup.
Objectiu 2. Adquirir la capacitat de realitzar i desenvolupar un tractament podològic complex Aquest objectiu està assolit parcialment. Han vist i exposat un total de 16 noves patologies, han pogut arribar a donar un diagnòstic, tractament i valorar la evolució. Encara que no tots els alumnes han arribat a comprendre-ho, encara que el 67,4% han contestat be totes les preguntes relacionades en això.
Objectiu 3. Realitzar pòster científic emprant mitjans audiovisuals i aprendre a enviar un pòster científic a un congrés Aquest objectiu està assolit parcialment. No tots els grups d’alumnat han arribat a comprendre-la. Tots han realitzat el pòster emprant mitjans audiovisuals i han superat amb una nota mitjana de 9,46 sobre 10 de la rubrica habilitada per a això (ANEXO 1), però solament 4 grups han enviat al congrés de podologia.
Objectiu 4. Saber utilitzar l´eina digital CANVA
Aquest objectiu està assolit completament. Tots els grups d’alumnat han realitzat el pòster mitjançant aquesta eina.

Materials docents creats

S´han creat un total de 16 pòster que estan penjats en la Clínica Posològica de la Universitat (Fundació Lluís Alcanyís) des de 2 setmanes abans de l´exposició fins ara i en el aula Virtual para que tothom puga descarregar-los. (Annex 2). 4 han sigut acceptats en el 53 Congres Nacional de Podologia que es celebrarà en Octubre en Murcia

Coordinació
  • GARCIA GOMARIZ, CARMEN
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a de Mobilitat
Veure fitxa
Membres
  • GARCIA GOMARIZ, CARMEN
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a de Mobilitat
Veure fitxa
  • BELENGUER LUCAS, HUGO
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Veure fitxa
  • BENIMELI FENOLLAR, MARIA
  • PDI-Col.laborador/A
Veure fitxa
  • CARBONELL JOSE, LUCIA
  • PDI-Col.laborador/A
Veure fitxa
  • GARCIA MARTINEZ, MARIA TERESA
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Veure fitxa
  • JULIA ROCA, MARTA
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Veure fitxa
  • SANCHIS SALES, ENRIQUE
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Coordinador/a Curs
Veure fitxa
Estructures associades
PLAYLIST