Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Microcredencial Universitària en formació sobre el desenvolupament de la Funció directiva

Dades generals
Objectius
L'objectiu de la microcredencial és facilitar l'adquisició de les competències directives necessàries per a exercir les funcions pròpies de la direcció dels centres educatius el titular dels quals és la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació. Formació basada en la investigació científica i en les tendències educatives actuals, per a garantir una educació de qualitat, inclusiva i adaptada als desafiaments del segle XXI
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMicrocredencial Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 155 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció07/10/2025
Data d'inici curs novembre 2025
Data de finalització curs febrer 2026
Edició1 ª
Codi títol25227060
Crèdits:5.50 Crèdits ECTS
Horari Informació no disponible
Lloc d'imparticióAula Virtual ADEIT-UV
Eixida professional
Director/a en centres d'educació infantil, primària, secundària i formació professional dels centres educatius el titular dels quals és la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Direcció
Organitzador0
DireccióMaría Amparo Calatayud Salom
Departament de Didàctica i Organització Escolar. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Marc normatiu aplicable als centres docents
 a) Ordenament jurídic espanyol. Normativa estatal i autonòmica.
b) Procediment administratiu comú. Normativa autonòmica sobre procediment administratiu.
c) Lleis i reglaments educatius.
d) Règim jurídic aplicable al centre docent i els seus òrgans col·legiats.
e) Normativa aplicable al personal funcionari i laboral.
f) Normativa pressupostària, financera, de contractació pública i de responsabilitat civil.
g) Normativa relativa al menor.
h) Normativa de protecció de dades i la seua aplicació als centres docents.
 
Organització i gestió de centres docents
 a) El centre docent com a organització: funció directiva i documentació
institucional.
b) Gestió del centre per projectes.
c) Imatge institucional, col·laboració i promoció externa del centre.
d) Funcions i responsabilitats de la direcció i de l'equip directiu.
e) Estructures de planificació i coordinació.
f) Gestió del centre com a organització educativa: models curriculars, formació docent, innovació educativa, treball en xarxes.
g) Avaluació de la pràctica docent.
h) Convivència escolar. Prevenció de conflictes i programes de millora de la
convivència. Estratègies i bones pràctiques.
i) La participació de la comunitat educativa.
 
Gestió dels recursos del centre docent
 a) Gestió administrativa i econòmica.
b) Gestió de recursos humans.
c) Gestió de temps i espais.
d) Serveis complementaris.
e) Eines per a una gestió de qualitat. Especialització curricular dels
centres i accions de qualitat.
f) El paper de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el centre.
Eines informàtiques. Desenvolupament de nous models d'ensenyament i aprenentatge.
g) Serveis de suport als centres i programes institucionals. Programes
educatius europeus.
h) Prevenció de riscos laborals i manual d'autoprotecció.
 
Factors clau per a una direcció eficaç
 a) Lideratge educatiu per a la direcció. El lideratge com a influència.
b) Competències essencials de lideratge. Què fan els líders eficaços?
c) Models de lideratge.
d) Tendències europees en lideratge educatiu. Plataformes de formació i bones pràctiques.
e) Eines per a l'exercici del lideratge cap a la millora de l'aprenentatge.
f) Habilitats socials en la gestió del centre docent.
g) El procés de presa de decisions.
h) Comunicació interpersonal i funcionament de grups. Habilitats emocionals.
i) Resolució de conflictes.
 
Rendició de comptes i qualitat educativa
 a) Gestió de qualitat i autoavaluació dels centres docents.
b) Autonomia, transparència i rendició de comptes.
c) Plans de millora. Planificació estratègica dels processos.
d) Avaluació del sistema educatiu. Avaluació dels aprenentatges: Desenvolupament i
aplicació de proves.
e) Eines per a l'avaluació del centre docent.
 
Projecte de direcció
 a) Anàlisi diagnòstica del centre docent.
b) Àrees de millora.
c) Objectius del projecte.
d) Plans d'actuació i la seua temporalització.
e) Recursos i organització del centre per a l'assoliment dels objectius.
f) Seguiment i avaluació del projecte: indicadors d'assoliment.
 
Model autonòmic. El sistema educatiu valencià.
 -Estructura de l'Administració Educativa Valenciana.
-L'organització de la formació del professorat a la Comunitat Valenciana
-L'organització escolar i el funcionament dels centres en el marc de la LOMCE.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Carlos Fernández Albarracín Jefe de la Unidad Administrativa de la Inspección Educativa de la Dirección Territorial de Valencia (desde febrero de 2025) " Ex-Director del CEIP Cristóbal Colón de Benetússer (hasta febrero de 2025)
Sergio Ballester Carmona Inspector de Educación.Conselleria de Educación. GV
Antonio Berzal Jimenez-bravo Profesor/a Asociado de Universidad + info
María Amparo Calatayud Salom Profesor/a Titular de Universidad + info
Mercedes García García Inspectora de Educación. Conselleria de Educación de la GV
Laura Garcia Raga Profesor/a Titular de Universidad + info
Ferran Josep Herrero Briz Director. I.E.S. Els Évols
Pedro José Herreros Martínez Profesor/a Asociado de Universidad + info
María Nieves Juan Martí Directora del CEIP Taquígrafo Martí de Xàtiva
Carlos Justo Gutierrez Director del CEIP San Bautista de Torrent. Presidente de la Asociación de Directores/as de la provincia de Valencia.
Jorge Paredes Giménez Director. CEIP Rosa Serrano
José Raúl Ramírez Jiménez Funcionario del Cuerpo de Inspectores de Educación. Conselleria de Educacion. GVA
Ana María Ramirez Santigosa Inspectora de educación. Inspección Territorial de Valencia. Conselleria de Educación, Cultura, Universidades y Empleo
Gustavo E. Sanchis Sanchis Director del CEIP Batallar de l'Alcudia
Mireia Tintoré Espuny Profesora colaboradora. Universitat Internacional de Catalunya
Luis Torres Otero Subdirector general de Ordenación. Conselleria de Educación de la GV
José Eliseo Valle Aparicio Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Mercedes Ventura Campos Profesora Ayudante Doctora
Metodologia
Metodologia
Aquesta microcredencial de competències directives comprendrà una part teòrica i una part pràctica, i tindran una estructura modular de duració variable d'acord amb els continguts dels mòduls regits pel Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre. Els 7 mòduls s'impartiran en la modalitat a distància, mitjançant la utilització de sistemes telemàtics o electrònics que garantisquen la deguda constància de la participació i l'aprofitament per part del participant. L'assistència a la sessió inicial i final síncrona telemàtica és obligatòria. En cadascun dels mòduls es realitzaran una sèrie d'activitats o tasques per a corroborar que s'estan adquirint les competències directives i, finalment, s'ha de presentar un projecte de direcció.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
1. Personal docent funcionari de carrera, amb almenys 3 anys d'experiència docent, en centres sostinguts amb fons públics.
2. Personal docent funcionari de carrera en qualsevol centre públic, servei educatiu o en llocs tècnics de l'Administració Educativa relacionada amb els serveis educatius
3. Personal docent funcionari en pràctiques en centres sostinguts amb fons públics.
4. Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
5. Resta del professorat (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).
Criteris admissió
Podrà participar en els cursos de formació tot el professorat funcionari dels centres docents públics que impartisquen ensenyaments regulats per la llei orgànica 2/2006, de 3 de maig. La Participació del personal funcionari de carrera tindrà en tot cas caràcter prioritari, si bé les places vacants en els cursos ja convocats, que no haja pogut cobrir-se per personal funcionari de carrera, podran ser ocupades, si és el cas, per personal funcionari interí.
Resultats d'aprenentatge
El curs de formació sobre el desenrotllament de la funció directiva proporcionarà les competències genèriques i específiques que, centrades i orientades cap a les activitats directives, tinguen utilitat pràctica en entorns educatius. Les competències genèriques (atribucions, habilitats i actituds més valorades i típiques en l'exercici de la funció directiva) permetran una formació integral i seran desenrotllades al llarg del procés de formació.
En particular, estes competències comprendran, entre altres, la capacitat de gestionar informació, d'analitzar, de raonar críticament, de comunicar de manera oral i escrita, així com de negociar, conciliar i prendre decisions. També es consideraran competències genèriques aquelles relacionades amb les habilitats que els membres d'un equip directiu han de dominar per a exercir el seu lloc amb eficàcia i eficiència, i que inclouen l'habilitat per a organitzar i gestionar un centre docent, així com la capacitat per a definir plans estratègics de millora de la qualitat educativa.
Les competències específiques estaran relacionades amb el conjunt de coneixements teòrics i pràctics necessaris per a poder exercir les funcions pròpies dels equips directius.
En finalitzar el curs, els participants seran capaços de:
-Dissenyar i implementar un projecte de direcció alineat amb la missió, visió i valors del centre educatiu.
-Conéixer els procediments, documents i la normativa aplicable en la gestió administrativa i econòmica d'un centre com a responsable unipersonal i dels diferents òrgans col·legiats de gestió.
-Aplicar models de lideratge per a fomentar una cultura de millora contínua.
-Reconéixer la importància de la imatge institucional i de la importància d'una bona comunicació interna i externa.
-Conéixer les funcions i competències de direcció i de qualsevol membre de l'equip directiu.
-Valorar la importància de l'avaluació de la pràctica docent com a factor clau en la millora de la qualitat educativa
Contacte