University of Valencia logo Logo Faculty of Philosophy and Education Sciences Logo del portal

Jornades #Horitzóinclusió

  • May 27th, 2019
Image de la noticia

Els dies 10 i 11 de maig van celebrar-se a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació les Jornades Horitzó Inclusió, organitzades pel CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva. L’acte inaugural va comptar amb la intervenció de Fernando Marhuenda, Vicedegà de Relacions Internacionals i Pràcticum, de Pedro Sigler, Subdirector General de Formació del Professorat, d’Encarna Cuenca, Presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana i de Màbel Villaescusa, directora del CEFIRE Específic d’Educació Inclusiva.

Els eixos fonamentals d’aquests dies van ser les dificultats d’aprenentatge i les altes capacitats, i el seu abordatge des de la perspectiva d’una escola inclusiva. Les ponències alternaren l’actualització científica i professional amb la dimensió de les noves pràctiques docents en tots els nivells del sistema educatiu. El treball en xarxa entre centres per aprofundir en l’atenció de l’alumnat amb altes capacitats a l’etapa de Primària i Secundària i la implementació de programes que preparen a l’etapa d’Infantil per a l’adquisició de la lectoescriptura van capturar l’interés dels vora 200 assistents, entre els quals es trobaven especialistes de tots els cossos docents i alumnat de la facultat. Aquesta diversitat entre els participants a les Jornades reflexa la transversalitat dels principis de la inclusió, que han de fer-se presents en tot el sistema educatiu.

Les Jornades van acollir la vesprada del dissabte sis tallers diferents, impartits per experts en les matèries, on els assistents pogueren, en grups reduïts, reflexionar, debatre i aprofundir sobre els aspectes tractats a les ponències centrals. L’última hora va estar dedicada al testimoni de les famílies i l’alumnat, que exposaren les seues trajectòries vitals, les barreres patides i superades, i la reivindicació permanent d’escoles que mai deixen un xiquet o una xiqueta endarrere.

Links:

Images: