Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Aprèn a Gestionar l’estrès i millora el teu benestar mitjançant la pràctica de Mindfulness (PAS)

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Valencià
Durada total 42
Durada presencial 30
Durada en línia asíncrona 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 26/04/2023
Data de finalització del curs 13/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 26/04/2023 16:00 26/04/2023 21:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 02/05/2023 16:00 02/05/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 09/05/2023 16:00 09/05/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 16/05/2023 16:00 16/05/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 23/05/2023 16:00 23/05/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 30/05/2023 16:00 30/05/2023 19:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
7 02/06/2023 16:00 02/06/2023 20:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
8 06/06/2023 16:00 06/06/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
9 13/06/2023 16:00 13/06/2023 19:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

DAVID MARTÍNEZ RUBIO

Dr. En Psicología per la UV.

Responsable de l´Àrea de Mindfulness i Salut en Psicoforma

Instructor de Mindfulness pel Mindfulness Oxford Centre

Objectius formatius

•    Ser més conscients dels nostres patrons de funcionament habitual (pensaments, emocions i accions) i les seues conseqüències.
•    Afeblir patrons automàtics de resposta, fomentant l'aparició de respostes més adequades i eficaces. Aprenent a respondre en comptes d'actuar.
•    Reconéixer hàbits poc saludables instaurats en la vida diària i canviar-los per patrons més saludables. Comprendre les causes del malestar psicològic mitjançant la pràctica de *mindfulness.
•    Aprendre a relacionar-se amb les experiències internes i externes d'una manera més beneficiosa.
•    Desenvolupar l'habilitat d'estar en el present (manera ser *vs. manera fer).
•    Aprendre a no reaccionar a les sensacions corporals, pensaments i emocions desagradables, prevenint d'aquesta manera els cicles de retroalimentació negativa en forma d'espiral que es perpetuen a si mateixos.
•    Aprendre a cuidar millor de nosaltres mateixos, per a viure de forma més saludable
•    Establir una rutina de pràctica que facilita la generalització a la vida diària de l'aprés durant el programa.

Continguts

1    Aprendre a practicar la meditació *mindfulness
2    Reduir els estats d'estrés i ansietat
3    Incrementar la capacitat d'atenció i concentració 
4    Aprendre a regular i gestionar els nostres estats emocionals
5    Adquirir major consciència dels nostres pensaments i emocions, així com de les nostres sensacions i experiències corporals
6    Reduir les reaccions mentals automàtiques per a incrementar els nivells de resposta conscients. Respondre *vs Reaccionar
7    Aprendre a relacionar-nos amb nosaltres mateixos i les nostres experiències des de l'amabilitat i no des de l'autocrítica o l'exigència

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

 

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Realització de pràctiques i entrega de auto-registre

Inscripció