Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 29/04/2022 09:30 | 29/04/2022 13:30 | En línia |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Gallent Torres, Cinta
- PDI-Ajudant Doctor/A
• Analitzar l'abast del ciberplagio en els estudis d'educació superiors i les accions que podrien identificar-se amb aquest fenomen.
• Esbrinar les motivacions que inciten els estudiants a ciberplagiar en les seues tasques acadèmiques.
• Identificar les mesures de conscienciació i sensibilització que ajuden a contrarestar aquestes pràctiques i inciten els diferents agents acadèmics (professorat, estudiantat i centre) a implicar-se en la seua lluita.
• Analitzar les principals eines antiplagio que es troben disponibles avui dia i, en particular, el programa que empra la Universitat de València: Urkund
Marc teòric
• Definició dels termes plagie i ciberplagio en el marc de l'ensenyament superior.
• Categorització del ciberplagio i de les accions que podrien identificar-se amb aquesta conducta il·lícita. La nova cultura de la còpia i les produccions collage.
• El respecte per la propietat intel·lectual de tercers. El component ètic i moral d'aquestes accions.
• Coneixement i utilització dels estils de citació (i.e. Normativa APA, 7a edició).
• Mesures de conscienciació i sensibilització per part del centre i del professorat com a agent dinamitzador del procés d'ensenyament-aprenentatge. Sanció vs. formació.
• Eines antiplagio. Ús, fiabilitat i validesa.
Marc practique
• Anàlisi de diferents exemples de plagi acadèmic (còpia literal, reformulació, traducció, etc.).
• Utilització de l'eina antiplagio Urkund; anàlisi i interpretació de l'informe que genera el programa després d'haver enviat un treball
- Conèixer més de prop un fenomen que cada vegada és més freqüent a les aules universitàries.
- Augmentar la sensibilització cap a la identificació d'aquestes conductes il·lícites.
- Saber emprar l'eina antiplagio Urkund i saber interpretar l'informe resultant.
Es valorarà l'assistència, la participació activa durant la sessió síncrona i la tasca final que els assistents hauran de lliurar una vegada finalitzada la part síncrona.
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.