Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Comunicació no verbal: llenguatge corporal i relacions socials (PAS)

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada presencial 8
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 15/05/2023
Data de finalització del curs 17/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 15/05/2023 15:30 15/05/2023 19:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 17/05/2023 15:30 17/05/2023 19:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Beatriz Serra Carbonell

Llicenciada en Ciències de l'Educació (1998) i Màster Universitari en Educació Social i Animació Sociocultural (2001).
Des de finals de l'any 2000 desenvolupa la seua labor com a assessora en matèria pedagògica dins de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Politècnica de València. Fonamentalment centra el seu treball en l'àrea de formació del Personal Docent i Investigador.
Està especialitzada en l'àmbit de la comunicació educativa, en el qual imparteix diferents cursos de formació, tant a estudiants com a professors.

Objectius formatius

 

1. Analitzar l'ampli repertori de gestos que tenim a la nostra disposició i per quin solo utilitzem un limitat número d'ells.
2. Interpretar com el llenguatge corporal es tradueix en actituds davant la realitat (intencions, desitjos, sentiments…): podem saber molt dels altres si aprenem “a llegir el que no diuen”.
3. Avaluar el nostre propi llenguatge corporal: com potenciar els nostres punts forts i minimitzar les nostres febleses.

Continguts

1. Què és la comunicació no verbal
1.1. Clarificació terminològica
1.2. Finalitat del seu estudi
2. Funcions de la comunicació no verbal
3. Elements de comunicació no verbal
3.1. Significat de les postures, gestos i expressions facials.
3.2. Proxémica: espai personal i territori.
3.3. Conducta tàctil en les relacions socials.
3.4. Aspecte personal: què transmet a través de la meua imatge?
4. Pla d'entrenament personal: visibilitat, carisma i seducció.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció