Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Estratègies i eines per a la ludificació en l'educació superior

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 6
Durada en línia síncrona 6
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 17/05/2022
Data de finalització del curs 24/05/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 17/05/2022 10:00 17/05/2022 12:00 En línia
2 19/05/2022 10:00 19/05/2022 12:00 En línia
3 24/05/2022 10:00 24/05/2022 12:00 En línia
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València interessat en el disseny d'activitats que incloguen components de ludificació i que formen part del material docent presencial/en línia.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Professorat no UV

Juan Miguel Ribera Puchades

Doctor en Matemàtiques i professor titular interí de l'àrea de didàctica de la matemàtica del departament de Matemàtiques de la Universitat de La Rioja i Director Acadèmic de Formació del Professorat i Innovació Docent.

José Manuel Sota Eguizábal

Cap del Departament de Sistemes - Elearning de la Fundació Universitat de La Rioja i professor associat en el Grau en Informàtica en aquesta universitat. Responsable del Campus Virtual de la Universitat de La Rioja.

Objectius formatius

En aquest curs es pretén presentar diferents estratègies i eines per al disseny d'activitats ludificades tant per a docència presencial com per a docència en línia. Específicament es pretén:

  • Conèixer els mecanismes que regeixen els processos educatius ludificats.
  • Analitzar els avantatges i desavantatges d'usar la ludificació en la universitat.
  • Avaluar l'impacte de la ludificació en l'aprenentatge dels seus estudiants, especialment en entorns en línia.
Competències que es desenvoluparan
  • Dissenyar activitats de ludificació per a les seues assignatures.
  • Utilitzar aplicacions i eines integrant-les en la seua pràctica docent.
  • Conéixer diferents casos d'ús de la ludificació.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% dels hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a

S'avaluarà la participació activa en el taller mitjançant el disseny d'una activitat ludificada.

Visualització del 100% dels continguts i superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció