Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Innovacions en metodologia docent: recursos tecnològics i pedagògics en l'Era Digital

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 0
Durada en línia síncrona 16
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 06/06/2023
Data de finalització del curs 15/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/06/2023 09:30 06/06/2023 13:30 Virtual
2 08/06/2023 09:30 08/06/2023 13:30 Virtual
3 13/06/2023 09:30 13/06/2023 13:30 Virtual
4 15/06/2023 09:30 15/06/2023 13:30 Virtual
Perfil professional destinataris
PDI
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Lloret Catala, Maria Del Carmen
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Delegat/Delegada Rector/A
Ver ficha
Objectius formatius

• Desenvolupar habilitats per a incorporar la tecnologia a l'aula i fomentar l'ús de pedagogies actives. 
• Descobrir les possibilitats educatives de les TIC per a millorar el procés d'ensenyament aprenentatge i aplicar-les en la docència virtual.
• Explorar eines i aplicacions per a integrar-les en el disseny d'activitats i projectes.
• Conèixer i difondre pràctiques educatives innovadores, per a fomentar les bones pràctiques.

Continguts

1. Societat del coneixement i Educació Superior
a. Concepte de web 2.0
b. Teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
c. Twitter a l'aula.

2.Metodologies pedagògiques innovadores
a. Aprenentatge cooperatiu
b. Aprenentatge basat en Projectes
c. Tertúlies dialògiques
d. *Flipped *Classroom
e. Aprenentatge Servei

3. Eines per a fomentar treball col·laboratiu:
a. Treballar en documents col·laboratius (*Teams, *drive...)
b. Recopilar idees i informació - murs digitals (*Padlet, lino.it, *mentimeter....)

4. Eines per a crear i organitzar contingut
a. Nocions bàsiques de *Moodle (aula virtual) 
b. Vídeo (com realitzar *videotutoriales)
c. Mapes mentals (*mindomo, *goconqr)

5. Eines per a crear qüestionaris i enquestes
a. *Kahoot i *Socrative
b. *LimeSurvey

6. Eines per a Compartir contingut
a. Vídeos (*youtube, *vimeo…)
b. Imatges (*Flickr…)

Competències que es desenvoluparan

1.- Analitzar tendències actuals i de futur de l'educació superior.
2.- Conèixer les teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
3.- Prendre consciència de la importància que l'aprenentatge cooperatiu i l'aprenentatge basat en projectes tenen per a potenciar en l'alumnat el desenvolupament de competències per a la innovació.
4.- Conèixer en què consisteix l'aprenentatge en xarxa: noves maneres d'ensenyar i aprendre en xarxa (de manera connectada) i en la xarxa (Internet i web 2.0)
5.- Adquirir habilitats per a treballar virtualment.
6.- Adquirir habilitats de presentació i difusió de la informació digital.
7.- Conèixer i explorar eines col·laboratives.
8.- Utilitzar les eines tecnològiques de manera crítica.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

L'avaluació serà contínua a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs. 
Assistència virtual, almenys, a un 85% de les sessions.

Inscripció