Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Màrqueting i eines de comunicació corporativa UV

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà, Valencià
Durada total 50
Durada presencial 50
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 05/05/2025
Data de finalització del curs 22/09/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 05/05/2025 16:00 05/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
2 07/05/2025 16:00 07/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
3 12/05/2025 16:00 12/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
4 14/05/2025 16:00 14/05/2025 18:00 Aula 1.1 SFPIE
5 19/05/2025 16:00 19/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
6 21/05/2025 16:00 21/05/2025 18:00 Aula 1.1 SFPIE
7 26/05/2025 16:00 26/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
8 28/05/2025 16:00 28/05/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
9 02/06/2025 16:00 02/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
10 04/06/2025 16:00 04/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
11 09/06/2025 16:00 09/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
12 11/06/2025 16:00 11/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
13 16/06/2025 16:00 16/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
14 18/06/2025 16:00 18/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
15 23/06/2025 16:00 23/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
16 25/06/2025 16:00 25/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
17 30/06/2025 16:00 30/06/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
18 02/07/2025 16:00 02/07/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
19 07/07/2025 16:00 07/07/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
20 09/07/2025 16:00 09/07/2025 18:00 Aula 1.1 SFPIE
21 08/09/2025 16:00 08/09/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
22 10/09/2025 16:00 10/09/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
23 15/09/2025 16:00 15/09/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
24 17/09/2025 16:00 17/09/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
25 22/09/2025 16:00 22/09/2025 18:00 Aula 1.2 SFPIE
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Denia Moreno, Olga
  • PAS-E.T.S. Informacio
Ver ficha
  • Ruiz Brox, Maria Magdalena
  • PAS-E.T.S. Informacio
Ver ficha
  • Rubio Candel, Maria Soledad
  • PAS-Esc. Tecnica de Gestio
  • (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
Ver ficha
  • Gimenez Sanfeliu, Alicia
  • PAS-Tecnic/a Mitja/Na Informacio
Ver ficha
  • Sorni Moreno, Julia Biviana
  • PIT-E.T.M.. Audivisuales
Ver ficha
  • Puig Mari, Emilio
  • PAS-E.T.S. Audiovisuals
Ver ficha
  • Ubeda Garcia, Juan Enrique
  • PAS-E.T.S. Informacio
  • (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
Ver ficha
  • Gonzalbo Gomez, Josep Angel
  • PAS-E.T.S. Informacio
  • (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
Ver ficha
  • Bustos Paz, Adrian
  • PIT-Tecnic/a Sup Uv
Ver ficha
  • Mariano Tomas, Jonathan
  • PIT-Tecnic/a Sup Uv
Ver ficha
  • Gradoli Vivas, Alberto
  • PAS-E.T.S. Informacio
Ver ficha
  • Marco Trilles, Javier
  • PAS-E.T.B. Informacio
Ver ficha
  • Abella Abella, Oscar
  • PAS-Ets Investigacio
Ver ficha
  • Albelda Ahullana, Antonio
  • PAS-Ets Informatica
Ver ficha
  • Lorenzo Plumed, M. Victoria
  • PIT-Tecnic/a Mitja/Na Uv
Ver ficha
  • Soriano Cabellos, Cristina
  • PIT-Tecnic/a Mitja/Na Uv
Ver ficha
  • Aguilera Bermudez, Lourdes
  • PAS-E.T.B. Informacio
Ver ficha
  • Riera Navarro, Xavier
  • PAS-E.T.B. Informacio
Ver ficha
  • Rodriguez Tapia, Miguel
  • PAS-E.T.B. Informacio
Ver ficha
  • Lopez Valverde, Laura
  • PAS-E.T.B. Informacio
Ver ficha
  • Medall Vives, Antoni Josep
  • PAS-E.T.S. Audiovisuals
Ver ficha
  • Rausell Lledo, Ignacio
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
  • PAS-E.T.S. Audiovisuals
Ver ficha
Objectius formatius

El curs "Màrqueting i eines de comunicació corporativa UV" té com a objectiu proporcionar al personal tècnic, administratiu i de serveis (PTGAS) de la Universitat de València els coneixements i les eines necessàries per planificar, executar i avaluar estratègies efectives de comunicació corporativa en l'àmbit universitari.
Es busca capacitar els participants per:
•    Desenvolupar accions de comunicació alineades amb la identitat i els valors de la UV.
•    Gestionar de manera òptima els diferents canals corporatius, incloent-hi entorns digitals, xarxes socials, eines multimèdia i comunicació presencial.
•    Aplicar tècniques de màrqueting i posicionament digital per potenciar la visibilitat i l’impacte de les iniciatives de la UV.
•    Fomentar l’accessibilitat i la inclusió en tots els formats i canals de comunicació.
•    Incorporar tecnologies emergents, com la intel·ligència artificial, per innovar en la comunicació institucional.
El curs pretén, en definitiva, millorar la qualitat i la coherència de la comunicació corporativa de la Universitat, reforçant la seva presència i reputació tant en l’àmbit intern com extern

Continguts

CONTINGUTS 
Bloc 1: Aspectes fonamentals i estratègia en la comunicació corporativa
1.    Màrqueting i comunicació: aproximació des del màrqueting d’universitats públiques
2.    Planificació i estratègia: disseny i gestió de plans de comunicació corporativa.
3.    Eines de comunicació en situació de crisis: concepte de crisi i classificacions, gestió estratègica, protocol d’actuació i desplegament de tàctiques.
Bloc 2: Màrqueting i posicionament digital
4.    Màrqueting i comunicació: conceptes clau i funcions
5.    Màrqueting de continguts: estratègies per atraure i fidelitzar audiències.
6.    SEO i màrqueting digital: com millorar la visibilitat dels continguts UV.
7.    Branding digital: construcció de marca UV en entorns digitals.
8.    Analítica de dades: mètriques i informes per a la presa de decisions.
Bloc 3: Canals de comunicació i eines corporatives
9.    Comunicació web corporativa: estructuració, gestió de continguts i optimització.
10.    Social Media: ús estratègic de Facebook, Instagram, X, LinkedIn, YouTube i altres plataformes.
11.    Apps de missatgeria (WhatsApp i altres): bones pràctiques en comunicació interna i externa.
12.    Newsletter UV: disseny, segmentació i optimització de campanyes.
13.    Tiqueting UV i OPIs: canals de comunicació bidireccional i comunicació visual interna i externa.
Bloc 4: Creació i gestió de continguts multimèdia
13.    Identitat visual corporativa UV: principis, normativa i aplicació pràctica.
14.    Disseny gràfic bàsic: principis i eines per a comunicació corporativa.
15.    Continguts audiovisuals amb dispositius mòbils: tècniques bàsiques de gravació i edició.
16.    Producció audiovisual avançada: drets d’autor i programari especialitzat.
17.    Innovació multimèdia: integració de nous formats per a la comunicació corporativa.
Bloc 5: Accessibilitat i innovació tecnològica
18.    Accessibilitat digital: normativa i bones pràctiques en continguts i canals.
19.    IA i eines digitals: aplicacions pràctiques en comunicació i màrqueting.
20.    Tendències emergents: futur de la comunicació corporativa universitària.

Competències que es desenvoluparan

Els participants del curs "Màrqueting i comunicació corporativa UV" adquiriran les següents competències:
1. Competències conceptuals i estratègiques
•    Comprendre els fonaments de la comunicació corporativa en l’àmbit universitari.
•    Capacitat per planificar, implementar i avaluar plans estratègics de comunicació alineats amb la identitat corporativa de la UV.
•    Desenvolupar estratègies efectives de comunicació en situacions de crisi.
2. Competències en màrqueting i posicionament digital
•    Dissenyar i implementar estratègies de màrqueting de continguts per captar i fidelitzar públics.
•    Aplicar tècniques de SEO i màrqueting digital per millorar el posicionament dels continguts UV.
•    Construir i gestionar la marca digital de la UV en entorns en línia.
•    Analitzar dades i mètriques per optimitzar accions de comunicació i prendre decisions informades.
3. Competències tècniques en canals i eines corporatives
•    Gestionar de manera òptima la comunicació a través de canals digitals com webs corporatives, xarxes socials, newsletters, aplicacions de missatgeria i sistemes de tiqueting.
•    Aplicar bones pràctiques en la gestió dels canals de comunicació interna i externa.
4. Competències en creació i gestió de continguts multimèdia
•    Dominar els principis de disseny gràfic i identitat visual corporativa en la comunicació institucional.
•    Gravar i editar continguts audiovisuals amb dispositius mòbils per a ús professional.
•    Produir continguts audiovisuals avançats tenint en compte la normativa sobre propietat intel·lectual.
5. Competències en accessibilitat i innovació tecnològica
•    Garantir l’accessibilitat digital en els continguts i canals de comunicació segons la normativa vigent.
•    Utilitzar tecnologies emergents, com la intel·ligència artificial, per innovar en les estratègies de comunicació.
•    Identificar i aplicar tendències emergents en màrqueting i comunicació digital adaptades a l’àmbit universitari.
Aquest conjunt de competències permetrà al personal PTGAS aplicar els coneixements adquirits de manera pràctica i efectiva en el seu dia a dia, contribuint a millorar la comunicació institucional de la Universitat de València.


 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció