Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Principis d’estratègia i teoria de jocs

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada en línia síncrona 20
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 23/03/2021
Data de finalització del curs 30/03/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 23/03/2021 09:30 23/03/2021 14:30 En línia
2 25/03/2021 09:30 25/03/2021 14:30 En línia
3 26/03/2021 09:30 26/03/2021 14:30 En línia
4 30/03/2021 09:30 30/03/2021 14:30 En línia
Perfil professional destinataris
PAS de la Universitat de València
Professorat UV
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
  • Esteban Martinez, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Objectius formatius

El fi principal de l’estratègia és assegurar la supervivència i el progrés a mitjà i llarg termini d’una persona o organització. Per consegüent, aconseguir els objectius que es perseguisquen requereix una estratègia, així com l’adopció de mesures i disposició dels recursos necessaris per a aconseguir els objectius que es pretenguen.


Vivim en un entorn social, i per això cal considerar que, moltes de les nostres estratègies i decisions estan determinades i influïdes per les dels altres, mentre les relacions poden ser bàsicament cooperatives o competitives, per respondre a objectius comuns o contraposats.


En aquest sentit, la teoria de jocs és una eina molt important, que estudia les estratègies òptimes, així com el comportament previst dels individus en els jocs. En última instància l’estratègia d’un jugador és un pla d’acció complet per a qualsevol situació que puga esdevenir; determina completament la conducta del
jugador i estableix l’acció que aquest durà a terme en qualsevol moment del joc, per a qualsevol seqüència d’esdeveniments.


Amb tot, per a aconseguir triar i aplicar una bona estratègia, es requereix adquirir una sèrie de coneixements, igual que adquirir una sèrie de capacitats a través de la comprensió dels principis i el desenvolupament del pensament estratègic, tasques aquestes que abordarem en el present curs, i que constitueixen els seus objectius.

Continguts

1. Introducció: conceptes i històrica

2. Fonaments d’estratègia i pensament

2.1. Pensar estratègicament.

2.2. Lògica borrosa.

2.3. L’estratègia del líder: Maquiavel.

2.4. L’art de la guerra: Sun Tzu.

2.5. El dilema del presoner.

3. Estratègia i teoria de jocs: arbres de jocs

3.1. Jocs estàtics.

3.2. Jocs dinàmics.

3.3. Jocs repetits.

3.4. Jocs cooperatius.

4. Desenvolupament del procés

4.1. Anàlisi estratégica.

4.2. Planificació estratègica – Formulació.

4.3. Implantació.

4.4. Retroalimentació – Modificació.

Competències que es desenvoluparan

Aprendre a plantejar preguntes, així com a resoldre aquestes i les que habitualment ens fem, que ens permeten desenvolupar el pensament estratègic i organitzar idees derivades de jocs experts i el coneixement de patrons especialment en contextos de competència, de tal manera que el participant puga aplicar aquest coneixement en els plans dirigits a l’assoliment dels seus propòsits en un context personal i organitzacional de tot tipus.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o el tutor o per la professora o professor.

Darrera modificació 21/09/2021