University of Valencia logo Logo Inter-university Institute López Piñero Logo del portal

III Simposi Internacional D’INTERDISCIPLINARIETAT EN LES HUMANITATS

  • February 5th, 2026
Image de la noticia

Data: 21 maig 2026

La Universitat Jaume I de Castelló organitza la tercera edició del Simposi Internacional d’Interdisciplinarietat en les Humanitats, que se celebrarà presencialment el 21 de maig de 2026. En les seves primeres edicions, el Simposi va obrir un espai per al diàleg i la col·laboració interdisciplinària, i enguany reafirma el seu compromís amb l'exploració de les complexitats del món actual des d’una aproximació integral.

La importància de la transversalitat en els estudis humanístics es manifesta en la capacitat d’aquesta perspectiva per abordar problemàtiques contemporànies des de múltiples angles. Aquesta edició del Simposi torna a oferir un fòrum dinàmic en què acadèmics, investigadors i professionals de diferents disciplines poden compartir idees, metodologies i experiències per construir xarxes de coneixement, amb la transversalitat necessària per a donar resposta als reptes de la societat contemporània.

Enviament de propostes: 

Per favor, envieu el títol i el resum de la vostra proposta (250-300 paraules aproximadament) acompanyats d'una nota biogràfica breu a través d’aquest formulari abans del 19 de febrer.

Modalitats de participació:

  • Comunicació individual
  • Comunicació en coautoria
  • Panel (amb 3 o 4 comunicacions)*

*Tots els participants han d’omplir el formulari d’inscripció.

Les propostes es poden presentar en català, castellà, anglès, occità o gallec. Per a qualsevol aclariment, dirigiu-vos al correu electrònic simposidih@gmail.com. 

Els comunicants rebran un certificat d’assistència i de participació. Es pot acudir al Simposi com a assistent. També es pot demanar espai per a presentació i venda de llibres, projectes o altres iniciatives interdisciplinàries.

Línies temàtiques del simposi:

Us convidem a enviar propostes de ponències o panels conjunts que es relacionen amb les següents línies temàtiques:

  • Humanitats i ciències de la salut
  • Humanitats i ciències tecnològiques
  • Humanitats i ciències naturals (física, química, biologia...)
  • Humanitats i ciències socials (antropologia, política, sociologia...)
  • Humanitats i ciències jurídiques i econòmiques (dret, economia...)
  • Humanitats i ciències formals (matemàtiques, informàtica...)
  • Humanitats i perspectiva de gènere
  • Humanitats i intel·ligència artificial
  • Humanitats i divulgació científica
  • Humanitats i ciències de l’esport
  • Humanitats i moda

Inscripció:

La quota d’inscripció ordinària per a participants amb ponència serà de 55€. La inscripció reduïda (per a estudiants, membres de famílies nombroses, persones aturades o amb diversitat funcional) serà de 40€.

La quota d’inscripció per a assistents sense ponència i acompanyants és de 10€.

A més del certificat d’assistència i el material del congrés, la quota inclou cafè i berenar en la seu del Simposi.

Més informació en aquest enllaç

 

Comité organitzador
Adéla Koťátková (presidència)
Diana Nastasescu (secretaria)
Paula Porcar Llorens
Elia Puertas Ribés

 

Comité científic
Adolf Piquer (Universitat Jaume I)
Dominic Keown (University of Cambridge)
Pilar Ezpeleta (Universitat Jaume I - Institut Interuniversitari López Piñero)
Manel Pérez Saldanya (Universitat de València)
Agnese Sampietro (Universitat Jaume I)
Vicent Montalt (Universitat Jaume I - Institut Interuniversitari López Piñero)
Agnieszka Kłosińska-Nachin (Uniwersytet Łódzki)
Mercedes Sanz Gil (Universitat Jaume I)
Petr Čermák (Karlova Univerzita)
Alma Mejía González (Universidad Autónoma Metropolitana – Iztapalapa)
Irene Mira (Universitat d’Alacant)
Verónica Moreno Campos (Universitat Jaume I)
Àlex Martín Escribà (Universidad de Salamanca)
Ewa Kobyłecka-Piwońska (Uniwersytet Łódzki)