El director general de Ciència i Investigació presenta la seua gestió al nostre personal investigador
- Servei de Màrqueting i Comunicació
- M Montserrat Mas Villar
- 31 de maig de 2024

Rafael Sebastián, director general de Ciència i Investigació de la Generalitat Valenciana, presenta les novetats del Programa d'I+D+I de la Generalitat.
Aquest matí, Rafael Sebastián Aguilar, director general de Ciència i Investigació de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, ha presentat a la Sala Darwin de la Universitat de València les novetats del programa Programa d'I+D+I de la Generalitat Valenciana.
Sebastián, Catedràtic d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors a la Universitat de València, ha volgut destacar les millores que s'estan fent des del seu departament, tot i reconèixer que encara queden temes importants pendents.
El vicerector d'Investigació, Carlos Hermenegildo Caudevilla, ha agraït a Sebastián el que haja volgut exposar personalment aquest programa en la que continua sent la seua casa, i ha reiterat el compromís de la Universitat de València en la promoció de la investigació i en oferir la màxima col·laboració institucional per tal de facilitar la participació del personal investigador de la Universitat en les convocatòries de la Generalitat.
Rafael Sebastián ha fet repàs de les novetats introduïdes en diverses convocatòries amb l'objectiu de facilitar la pràctica investigadora. Per exemple, ha destacat el fet que el termini d’execució dels projectes no comence fins després de la publicació de les resolucions o el que el pressupost dels projectes no siga anual sinó bianual, per tal de facilitar la despesa. Entre les mesures més destacades és troba sumar un 5% de puntuació a aquells projectes on els investigadors principals (IP) siguen dones. Segons Sebastián s’ha constatat una augment considerable d'IP dones des de la implantació d'aquest incentiu. Pel que fa a la justificació, Sebastián ha explicat que ja no caldrà adjuntar documents PDF de desenes de pàgines, sinó que es facilitarà que siga a través d'un formulari online que els i les IP puguen anar completant progressivament a mesura que vagen desenvolupant les activitats dels seus projectes.
Al finalitzar la intervenció de Rafael Sebastián, s'ha obert un torn de paraula on els assistents han plantejat dubtes concrets sobre les diverses convocatòries pel que fa a contractació de personal o a l'acreditació dels mèrits del personal, entre altres qüestions. El director general ha intentat resoldre tots els dubtes, però també ha reconegut que hi ha millores que, tot i estar previstes, necessitaran més temps per a poder implementar-se. Per exemple, ha avançat que es vol crear una base de dades d'investigació on quede registrada tota l'activitat investigadora de la Comunitat Valenciana. D’aquesta manera el personal investigador ja no haurà de presentar mèrits cada vegada que es presente a una convocatòria, ja que tota la seua informació constarà prèviament a la base de dades.
Entre les qüestions a les que no ha pogut oferir una solució, està la de la dificultat de costejar els viatges del personal investigador a càrrec de les ajudes de les diferents convocatòries, ja que en totes elles cal ajustar-se als límits marcats per la normativa estatal en aquesta matèria, i que es troben molt desfasats. Sebastián ha explicat que ell mateix pateix eixa limitació en els seus viatges i que havia plantejat ja el problema a intervenció de la Generalitat, que confirmà que, efectivament, no es poden superar eixos límits. Tanmateix, ha promés que continuaran treballant per trobar una solució alternativa per tal de garantir que el personal investigador es puga traslladar amb major facilitat en els casos en els que siga d'interés per a la seua recerca.
Els assistents a la presentació eren, majoritàriament, personal investigador de diversos departaments, grups i instituts de la Universitat de València, que, tot i plantejar dubtes i propostes de millora, han valorat positivament les millores introduïdes i estan a l'espera de veure com s'aniran implementant. Hi havia present també personal tècnic de gestió, especialment del Servei de Gestió de la Investigació que, amb la seua cap, María José Tudela, al capdavant, han plantejat també qüestions i puntualitzacions interessants.
Finalitzat l’acte, molts dels presents han volgut encara acostar-se a Rafael Sebastián per seguir plantejant-li qüestions, així com per saludar-lo aquells que el coneixien personalment. Per a tots els dubtes que no s’han pogut resoldre, Sebastián ha facilitat el correu electrònic de la seua direcció general, dgcii@gva.es, i ha convidat als presents a plantejar per eixa via qualsevol consulta que necessiten.
Arxivat en: