Logo de la Universitat de València Logo Grup de Recerca en Art, Arqueologia i Patrimoni Cultural (ARSMAYA) Logo del portal

Prácticas docentes con perspectiva de género en la enseñanza de la antigüedad: una propuesta del grupo de investigación Arsmaya.

  • Autors: Núria Feliú Beltrán (Universitat de València), Patricia Horcajada-Campos (Universidad Complutense de Madrid), Mireia López-Bertran (Universitat de València), María Ángeles Martí Bonafé (Universitat de València)
  • (2022).
  • Tipus de publicació: Article
  • Resum:

    En aquest article es presenta el Projecte d'Innovació Docent ‘Nou-PID: Innovació en la docència de la Història de l'Art: accions per a donar visibilitat a les dones en l'Antiguitat’ de la Universitat de València. En primer lloc, s'expliquen els principals objectius del projecte basats en la implementació de la perspectiva de gènere en l'estudi de les cultures de l'Antiguitat a través de la docència inversa i els aprenentatges autònoms i integrats. A continuació, es descriuen les pràctiques docents dutes a terme en diferents assignatures relacionades amb l'Antiguitat i que van implicar la utilització de recursos en línia preexistents, la creació i gestió d'un espai de debat virtual mitjançant la implementació d'un blog i la generació de píndoles audiovisuals elaborades per les autores. Els recursos, vídeos i pràctiques emprats s'han referenciat detalladament perquè puguen ser implementats i/o discutits per part d'altres docents. Així mateix, en la part final de l'article, s'ofereix una valoració global del projecte en la qual se subratlla l'estudi de les imatges femenines del passat no sols per a visibilitzar la seua presència en les societats de l'Antiguitat, sinó també per a reflexionar sobre la creació d'estereotips sobre les dones.

  • Com citar aquest article:

    Feliú Beltrán, N., Horcajada-Campos, P., López-Bertran, M., Martí Bonafé, M.A. (2022). Prácticas docentes con perspectiva de género en la enseñanza de la antigüedad: una propuesta del grupo de investigación arsmaya. Revista Eviterna, (12), 43-58 / https://doi.org/10.24310/Eviternare.vi12.14635

    DOI: 10.24310/Eviternare.vi12
    ISSN: 2530-6014