L'activitat investigadora del nostre grup se centra en l'estudi de les variables relacionades amb el benestar psicosocial en la infància i l'adolescència. Basant-nos en la perspectiva ecològica del desenvolupament humà, en els nostres estudis aprofundim en les variables personals (autoestima, empatia, competències socioemocionals, satisfacció amb la vida, actituds transgressores, sentiments de soledat), familiars (estils de socialització, comunicació familiar, funcionament familiar), socials (integració social, reputació social, relacions entre iguals, relacions de parella) i escolars (clima escolar, integració escolar, relaciones professor-alumne) que afavorixen o dificulten el benestar de xiquets i adolescents.
Dins de l'estudi de les variables que disminuïxen el seu benestar psicosocial, dediquem una especial atenció als problemes d'integració social amb els iguals i a la violència escolar. Referent a això, comptem amb una extensa investigació prèvia (i amb nombroses publicacions) centrada en l'assetjament escolar i el ciberassetjament; i hem dissenyat i implementat programes destinats a la prevenció de la violència entre iguals (programa “Conviure”), la prevenció del ciberassetjament (programa “prev@cyb”) i la prevenció conjunta de la violència entre iguals i la violència de parella en adolescents (programa “DARSI”).
Més recentment, la nostra activitat investigadora s'ha ampliat a l'estudi de l'impacte que tenen les tecnologies digitals en les relacions socials i l'ajust psicosocial en xiquets i adolescents, i com la seua victimització i agressió a través d'estes tecnologies influïx en la seua manera de percebre, sentir i relacionar-se amb el món.