Logo de la Universitat de València Logo Grup d'investigació en Benestar Psicosocial en Infància i Adolescència - BIPSIA Logo del portal

Programa DARSI

  • 12 d’abril de 2024
Adolescents feliços.

Desenvolupant en Adolescents Relacions Saludables i Igualitàries

DARSI (Desenvolupant en Adolescents Relacions Saludables i Igualitàries) és un programa d'intervenció desenvolupat pel Grup d'Investigació BIPSIA.

Finalitat

Els seus objectius se centren en la prevenció de la violència entre iguals i la violència de parella en adolescents. Està dissenyat per a la seua implementació en contextos educatius (Ensenyament Secundari Obligatori).

Finançament

Este programa va ser elaborat (i avaluada la seua efectivitat) dins del marc del projecte d'investigació ACIF/2015/198 “Intervenció en violència escolar i violència de parella en adolescents”, finançat per la “Conselleria d'Educació, Cultura i Esport” (Generalitat Valenciana (Programa VALi+d).

Publicació resultats

  • Carrascosa, L. (2019). Violencia escolar entre iguales y violencia de pareja en adolescentes: Análisis de sus relaciones y elaboración de un programa para su prevención conjunta [Tesi Doctoral, Universitat de València]. Qualificació: Excel·lent cum laude. Directores: María Jesús Cava i Sofia Buelga. Doctorat Europeu.
  • Carrascosa, L., Cava, M.-J., Buelga, S., & de Jesus, S. N. (2019). Reduction of sexist attitudes, romantic myths, and aggressive behaviors in adolescents: efficacy of the DARSI program. Psicothema, 31(2), 121-127. https://doi.org/10.7334/psicothema2018.245
  • Carrascosa, L., Cava, M.-J., Buelga, S., & de Jesus, S. N. (2019). Prevención de la violencia entre iguales y la violencia de pareja en adolescentes mediante el programa DARSI. Infocop online. https://www.infocop.es/view_article.asp?id=8247
  • Cava, M.-J., Carrascosa, L., & Buelga, S. (2022). Effects of DARSI intervention program on adolescents’ perceptions of love, tolerance toward abuse and dating violence perpetration. Adolescents, 2, 11-21. https://doi.org/10.3390/adolescents2010002

Difusió del programa

  • Seminari (impartit per Laura Carrascosa) en la Universitat de l'Algarve (Portugal), descrivint els continguts i característiques del programa i com a part una col·laboració mantinguda amb Saúl Neves de Jesús, Catedràtic de Psicologia de la Universitat de l'Algarve. Gener 2018.
  • Curs de formació al professorat (20 hores) a través del SFP (servici de formació permanent) de la Universitat de València (impartit per Laura Carrascosa i María Jesús Cava), titulat “Creant aules basades en relacions saludables i igualitàries”, descrivint continguts i característiques del programa. Juliol 2018
  • Comunicació (tipus Póster) presentada al III Congrés Internacional de la Societat Científica Espanyola de Psicologia, titulada “Efectos del programa DARSI en la potenciación en adolescentes de relaciones de pareja y con sus iguales no violentas”. Autores: Laura Carrascosa, María Jesús Cava i Esther Ayllón. 2018.
  • Comunicació oral presentada a l'IV Congrés Nacional de Psicologia i International Symposium on Psychological Prevention, titulada ““Prevención de ciberviolencia de pareja y ciberbullying en adolescentes mediante el programa DARSI”. Autores: Laura Carrascosa, María Jesús Cava i Jessica Ortega-Barón. Vitòria, 2019.
  • Comunicació (tipus Poster) presentada a l'IV Congrés Nacional de Psicologia i International Symposium on Psychological Prevention, titulada “Valoración del Programa DARSI para la prevención de violencia de pareja y entre iguales por parte del profesorado y alumnado participante”. Autores: Laura Carrascosa, María Jesús Cava, Begoña Iranzo i Jessica Ortega-*Barón. Vitòria, 2019.
  • Ressenya publicada en la web del Departament de Psicologia Social (16 setembre 2019): “Prevención de ciberviolencia de pareja y ciberbullying en adolescentes mediante el programa DARSI”.

Más información