Logo de la Universitat de València Logo Càtedra de Model Econòmic Sostenible de València i el seu Entorn (MESVAL) Logo del portal

València en l'última milla: identificació i anàlisi dels seus principals indicadors DT 2/2023

  • Autors: Pedro Cantos Sánchez, Elvira Cerver Romero, Antonio Marín García.
  • Lloc de realització, Editorial, Any: València, Universitat de València: Càtedra Mesval , 2023.
  • Tipus de publicació: Informes
  • URL Publicacio: València en l'última milla: identificació i anàlisi dels seus principals indicadors DT 2/2023
  • Enllaç de descàrrega [PDF].

  • Resum:

    L'«última milla» fa referència a l'últim tram del procés de lliurament d'un producte, des d'un magatzem o centre de distribució, fins al destí final del client. En el context de la distribució comercial, l'última milla es refereix al lliurament del producte des del centre de distribució fins al lloc de destinació, generalment, seleccionat pel client. En els últims anys, el progrés tecnològic ha sigut un dels principals causants de l'augment dels canals de distribució a través dels quals els consumidors poden rebre els seus productes, la qual cosa ha motivat un interés creixent pel seu estudi. Hui dia el consumidor final pot dir quan, com i on vol recollir les seues comandes, la qual cosa està causant una vertadera revolució en la distribució comercial, especialment en el sector minorista, per ser els qui tenen un contacte més directe amb el client final. L'última milla és un terme important en la logística perquè, en moltes ocasions, pot ser el tram més costós i complicat del procés de lliurament. En aquest sentit, l'última milla requereix la coordinació de diversos proveïdors de serveis i la resolució de problemes logístics i de transport. Així mateix, l'última milla també és crítica en termes de satisfacció del client, ja que és el punt de contacte final entre l'empresa i el client i pot influir en la percepció general del servei.