.jpg)
Nerea Gómez, investigadora de la Càtedra de Tributació Autonòmica, ha publicat recentment un article junt a Juan Francisco Albert en "Revista d'Educació" sobre la relació del desdejuni i el rendiment acadèmic.
L'article, que pren dades del Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes (PISA) de l'any 2015, conté les qualificacions en diferents matèries d'alumnes de 15 anys de diversos països de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).
Analitzant la relació entre els beneficis de desdejunar i l'obtenció d'un major rendiment acadèmic, els resultats de l'estudi evidencien que aquells estudiants que desdejunen abans d'anar a classe obtenen uns millors resultats en matèries com a matemàtiques i ciències.
Com a conclusió, en l'estudi es recomana el desenvolupament de polítiques dirigides a fomentar el desdejuni entre l'alumnat, com ara programes de desdejunis escolars o polítiques de conscienciació en xarxes socials.