
Un informe de la Universitat de València confirma el fort impacte econòmic, social i territorial de la festa fallera a la ciutat i la comarca.
Fernando Álvarez participa en l’estudi que xifra en més de 40 milions d’euros i 377 llocs de treball l’impacte de les Falles de Gandia
Les Falles de Gandia generen un impacte econòmic total de 40,38 milions d’euros sobre la facturació empresarial. aporten 14,85 milions d’euros al PIB i sostenen 377 ocupacions equivalents a temps complet, segons l’Estudi d’impacte econòmic i social de les Falles de Gandia, elaborat per la Càtedra de Pensament Territorial Joan Noguera de la Universitat de València en col·laboració amb la Junta Local Fallera de Gandia.
L’informe que podeu trobar ací https://www.uv.es/ullal/fallesgandia.pdf, basat en la metodologia científica d’anàlisi Input-Output i en enquestes a fallers i falleres, comissions, residents i visitants, confirma que les Falles no són només una manifestació cultural i patrimonial, sinó també un dels principals motors econòmics de la ciutat, amb efectes que es projecten al llarg de tot l’any.
L’estudi posa de relleu l’elevat retorn de la inversió municipal: per cada 100.000 euros de despesa de l’Ajuntament de Gandia, la festa genera 5,8 milions d’euros en facturació empresarial, 2,1 milions d’euros de PIB i 54 llocs de treball equivalents a temps complet, un resultat que evidencia la capacitat de les polítiques culturals per a dinamitzar l’economia local i l’ocupació.
En aquest treball, dirigit per Adrián Ferrandis Martínez i coordinat per José Vicente Sánchez Cabrera, participa un equip multidisciplinari de la Universitat de València especialitzat en economia, geografia i turisme, en el qual destaca el treball de l’economista d’Econcult UV, Fernando Álvarez.
Fernando Álvarez és membre del projecte "Estratègies des de la cultura i la creativitat per a la modificació del model valencià cap a la innovació", finançat per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat Valenciana.
Llista d'enllaços:
Imatges:









