Logo de la Universitat de València Logo Unitat d'Investigació en Economia de la Cultura i Turisme (ECONCULT) Logo del portal

Una aproximació al turisme urbà. El valor de la ciutat empaquetada en el cas de València..

  • Autors: Rausell-Köster, Pau Marco Serrano, Francisco
  • (2005).
  • Tipus de publicació: Article
  • URL Publicacio: Una aproximació al turisme urbà. El valor de la ciutat empaquetada en el cas de València.
  • Resum:

    Aquest treball tracta de desenvolupar un nou concepte útil per a analitzar el fenomen del turisme urbà: la ciutat empaquetada; a) com a catàleg sintètic de l'oferta turística de les ciutats, b) com a element prescriptor de la demanda i c) configurador de la imatge de la ciutat. Aquest concepte tracta de lligar les connexions entre les estratègies de residents, planificadors i agents privats. Analitza també el fenomen emergent del turisme urbà, a més de proposar una aproximació quantitativa al concepte de la “ciutat empaquetada” a través del mètode de la valoració contingent aplicat a València. Per a això proposa una anàlisi de la recent configuració de la ciutat de València com a destí urbà.

  • No 2. Pp: 9-34